Contingut de la publicació
Bon dia 👋 🌰🎃 Saps per què a Catalunya mengem castanyes i panellets? L’origen de la Castanyada es remunta a antics rituals de tardor que marcaven la fi de la collita i l’arribada de l’hivern. 🔔 Al segle XVIII, els campaners tocaven les campanes per Tots Sants i, entre toc i toc, menjaven castanyes per agafar forces. 🔥 Amb el temps, les famílies vetllaven els difunts amb castanyes torrades, moniatos i vi dolç per combatre el fred. Els panellets van néixer com una ofrena als difunts i s’han convertit en el dolç tradicional de la festa. 👵 La castanyera és també una figura real: dones grans que, després de la collita, venien castanyes al carrer per escalfar els vianants. Avui és un símbol viu de la cultura popular catalana. ℹ️Vols saber-ne més?