Contenido
لو واقف قدام المراية ومستنيها تبتسم لك الأول.. هتفضل واقف طول عمرك مساء الخير للجميع موضوع مهم حياتنا بالظبط زي المراية مستحيل تديك صورة حلوة وأنت مكشر في وشها وعامل معها مشاكل وحروب داخليه وحارجيه وبتقاوم وتعترض وتحاول تسيطر وتتحكم في كل شيء واي شيء كتير مننا بيشتكي من الظروف من قلة الفلوس مثلاً أو من "الحظ" السئ ونقعد نستنى الظروف دي تتغير عشان نبدأ نحس بالسعادة والرضا والحقيقة إن اللعبة ماشية بالعكس تماماً التفير الحقيقي والوفره الحقيقيه تخرج من الداخل وانعكس علي الخارج عشان واقعك يتغير محتاج تغير 3 حاجات بسيطة في يومك 1/طريقة تفكيرك بلاش تعيش دور "الضحية" ركز في اللي تقدر تعمله مش في اللي ناقصك . 2/مشاعرك جرب تحس بـ "الحمد" لمجرد إنك لسه بتتنفس الامتنان ده هو اللي بيفتح الأبواب المقفولة . 3/أفعالك بطل تضيع وقتك في الزعل وابدأ اتحرك حتى لو خطوات صغيرة جداً . السر كله في "أنت الجديد" النسخة اللي واثقة إن بكرة أحسن هي النسخة اللي فعلاً بتوصل لبكرة وهي ناجحة . ابدأ بابتسامة حقيقية من جواك النهاردة،وشوف الدنيا هتتغير معاك إزاي جرب مش هاتخسر حاجه