محتوای پست
ادامه ضرورت رعایت مصالح صنفی و ترجیح آن بر کشمکش های داخلی (قسمت دوم) ۲- در خصوص انتقادات انجامی به مدیریت کانون مرکز در خصوص اقدامات مربوط به آیین نامه نیز که موجبات دلخوری جناب حبیبی را فراهم آورده است، به استحضار می رساند که: اولا: این انتقادات به سکوت یا انفعال یا بلاتکلیف گذاشتن سایر کانون ها و اتحادیه در اتخاذ تصمیم در خصوص ضرب الاجل قوه، هیچ ارتباطی با خدمات یا جایگاه کانون مرکز برشمرده شده در مرقومه ایشان ندارد و خدمات یا جایگاه رفیع متصوره جناب دکتر حبیبی برای کانون مرکز، رافع تکلیف آن کانون محترم در اظهارنظر پیرامون این موضوع نخواهد بود و حتی این مسئولیت را سنگین تر نیز می کند، مگر اینکه مدیران محترم آن کانون با ایجاد تعمدی دوران فترت، در راستای مصون ماندن از تبعات بعدی هر گونه تصمیم قوه در خصوص آیین نامه، از اظهارنظر صریح در این خصوص خودداری نموده و به زعم خویش، از خویشتن سلب مسئولیت نمایند. ثانیا: این انتقادات وارده به کانون مرکز، به جهت احترام به جایگاه کانون مرکز است که دوستان منتقد خواستار اظهارنظر در این خصوص شده اند، چرا که اقدام اتحادیه یا سایر کانون ها در این خصوص از باب استقلال اداری و ساختاری آنها، منوط و معلق به اقدام و اظهارنظر کانون مرکز نبوده و نخواهد بود و قطعا مدیران هوشمند اتحادیه و کانون های استانی، مصالح نهاد وکالت و تلاشهای چندین ماهه جامعه وکالت پیرامون آیین نامه را که حاصل آن توقف آیین نامه در شرف ابلاغ تا مقطع زمانی فعلی بوده است، به پای دفع الوقت و سلب مسئولیت مدیران محترم کانون مرکز قربانی نخواهند کرد. لذا اگر کانون های استانی تاکید بر لزوم همسوئی با اتحادیه و قبول محوریت اتحادیه می کنند، در راستای جلوگیری از تشت هایی است که زمینه برخی تقابل های نامطلوب را فراهم آورده و حاصلی جز خسران در برنداشته است. ✅ در پایان ضمن تاکید بر اینکه باید حسب تیتر جناب دکتر حبیبی، در اظهارنظرهای صنفی بایستی اصول و اخلاق صنفی رعایت گردند، ولیکن در کنار آن، منتخبان نهاد وکالت وظیفه دارند مصالح صنفی را نیز رعایت نموده و آن را بر منافع زودگذر جناحی ترجیح دهند و امید آنکه مدیران محترم کانون مرکز این اصل مهم را در مدیریت صنفی خویش رعایت نموده باشند. @Tannver