محتوای پست
به قلم جناب وکیل مازیار طاطایی صفحه ۱ بازی باخت باخت یکشنبه ۲۹ تیرماه ۱۳۹۹، پس از کش وقوس های زیاد و متعاقب تائید نتیجه انتخابات هیئت مدیرهی مورخ ۵ تیرماه، هیئت مدیرهی دوره سی و یکم به منظور انتخاب اعضای هیئت رئیسه تشکیل شد. جناب نادر خان دیوسالار ریاست سنی جلسه را عهده دار شدند و در ابتدا برای ریاست هیئت مدیره انتخابات صورت گرفت. تنها کاندیدای این سمت، جناب دکتر جلیل مالکی از اعضای موثر تشکل علمی بودند و از گروه منتسب به جریان حرفهای هیچکس داوطلب این سمت نشد. دلیل این موضوع احتمالا آگاهی جریان حرفهای از توافقات قبلی و بیرونی اعضای تشکل علمی و جناب سمامی و سرکار خانم توسلی در خصوص تقسیم سمتها در هیئت رئیسه بود که عدم توفیق جریان حرفهای را قطعی کرده بود. همانگونه که انتظار میرفت جناب مالکی ۵ رای اعضای تشکل متبوع خود و دو رای خانم توسلی و آقای سمامی را کسب کرد. اما به لحاظ اینکه حد نصاب لازم حاصل نشد، انتخاب ریاست هیئت مدیره به دور دوم کشیده شد. در این میان رایزنی های جناب دکتر حبیبی موثر افتاد و در دور دوم، دونفر از جریان حرفهای نیز به آقای مالکی رای دادند و آقای مالکی با ۹ رای به سمت ریاست انتخاب شدند. تا اینجا هرچه اتفاق افتاد در نهایت به نفع کانون بود زیرا رئیسی که با رای بالای هیئت مدیره انتخاب شود، از اقبال عمومی بیرونی بیشتری نیز برخوردار خواهد بود. از اینجا به بعد، روند انتخابات هیئت رئیسه شکل دیگری به خود گرفت. روند به گونهای بود که حکایت از انصراف اعضای تشکل علمی و هم پیمانان آن از توافقی داشت که گویا قبل تر و یا در فاصله تنفس بین دو رای گیری برای ریاست هیئت مدیره حاصل شده بود. در حالی که بسیاری انتظار داشتند جناب دکتر کارن روحانی نیز داوطلب سمت نائب رئیسی کانون شوند، نام ایشان در بین داوطلبین این سمت قرائت نشد. قبل از توزیع اوراق بین اعضای هیئت مدیره جناب دکتر آذربایجانی به دلایلی که بیان کردند درخواست انصراف جناب زاهد پاشا از داوطلبی سمت نائب رئیسی را داشتند که با پاسخ رد ایشان، رای گیری آغاز شد و از بین سه نفر داوطلب نائب رئیسی که نفر اول انتخابات یعنی جناب دکتر حجتی نیز از از جملهی داوطلبین بودند، تنها ۵ نفر به ایشان رای دادند و درنهایت جنابان زاهد پاشا و سمامی به ترتیب با ۷ و ۶ رای بعنوان نواب رئیس انتخاب شدند. از اینجا به بعد، انتخابات تنها توهین به جامعه وکالت بود، آقای دکتر حسن زاده از داوطلبی برای این سمت انصراف دادند و نهایتا خانم سوده حامد توسلی و آقای دکتر حبیبی به ترتیب با ۵ و ۳ رای بعنوان بازرس انتخاب شدند. تعداد آرای خانم توسلی حکایت از این دارد که لااقل دو نفر از اعضای هیئت مدیره که عضو تشکل علمی و یا هم پیمان آن هستند به ایشان رای ندادند و علیرغم داشتن رای خانم توسلی برای ریاست و نائب رئیسی به ایشان پشت کردند. جناب دکتر حبیبی هم با کم لطفی بسیار زیاد هر دو جریان تنها دو رای را کسب کردند (از ۳ رای ایشان قطعا یک رای متعلق به شخص دکتر حبیبی بوده است و بدیهی است دو رای دیگر را جریانی به ایشان دادهاند که بر عهد خود با نامبرده ایستاده بودند). به عبارتی می توان اینگونه تلقی کرد که جریان تشکل علمی و هم پیمانانش بر خلاف توافق اولیه به ایشان رای نداده اند و شاید هم بر عکس!!! جریان حرفهای از رای دادن به ایشان امتناع کرده اند، کمااینکه صحبتهای جناب حبیبی حکایت از بد عهدی داشت. @Tannver