محتوای پست
به قلم جناب وکیل حسین عسکری راد نیازکانون به آرامش؛ -------------------- عسکری راد جنجال های پسا انتخابات،اجازه کار اصولی به هیات مدیره نمیدهد. چالش های مهمی که ارزش اتلاف انرژی صنفی در این حد ندارد. ۱-مثلا شاید بهتر این بود در مقام پاسخ به اعتراض به شمارش ارا، معترضین دعوت شده و چند دسته رای بصورت رندمی در حضور ایشان شمارش میشد و ماجرا بدین کیفیت خاتمه می یافت. علیرغم این نقیصه، ۲-اعتراض معترضین بدادگاه عالی انتظامی کار پسندیده ای نبود. هم بدلیل وجاهت و خوش عملی هیات نظارت،هم بی طرفی و نظارت حداکثری بر شمارش ارا و هم فاصله قابل توجه ارای معترضین با نفرات قبلی. ۳-بحث ها پیرامون لابی و رایزنی برای ترکیب هیات رئیسه سابقه ای مالوف و مستمر در همه ادوار هیات مدیره داشته و تازگی ندارد. در معرض اتهام قرار دادن همکاران نادرست است. امتیاز خواهی نفرات میانی جناحها هم تازگی ندارد و گرچه نامستحسن است ولی واقعیت تلخ دوران ماست. ۴-درمورد اقای زاهد پاشا؛ اولا ایشان یکی از پرکارترین و زحمتکش ترین مدیران کانون بوده و هست چه در دوران مدیریت داخلی چه بعنوان نایب رئیس. شاید اصلح ان بوداساسا این دوره کاندیدا نشوند و یا حداقل داوطلب نیابت نشوندو به توصیه خیرخواهان گوش میدادند. اما بزرگنمایی حواشی ایشان وسرزنش نامبرده کار درستی نیست. بقدری تنزل علمی و مدرک گرایی گسترش یافته که داشتن یا نداشتن دکترا چیزی از شانیت ایشان نمی کاهد. ( شرف المکان بالمکین) ۵-اکنون کانون برای فعالیت نیاز به ارامش دارد اینهمه نقد و نظر و بعضا توهین و تخریب،هر انسان متعارفی را به بی عملی و محافظه کاری وامیدارد. کانون اولویت های مهمی دارد از جمله - تقویت اتحاد وکلا؛ -آیین نامه وکالت؛ - تنظیم رابطه اصولی با اتحادیه؛ - تقویت رابطه با سایر کانون ها؛ - انجام اصولی وظایف جاری؛ - تعامل با قوای رسمی کشور بویژه با قوه قضائیه؛ هیات مدیره ای که هر روز در معرض نقد و تخریب باشد نمیتواند کار کند. همه رقابت ها مربوط به قبل از انتخابات بود و بعد از ان دیگر هیات مدیره و هیات رئیسه و رئیس کانون نمایندگی همه وکلا و جامعه وکالت را دارند و باید حمایت و تقویت شوند حتی اگر مخالف ما باشند. بحث های بعضا تند و بی نتیجه و طرفداری از این و آن فقط انرژی ما ومدیران را خواهد گرفت. ارام شویم تا ارامش به کانون بازگردد. نمایندگان ما نیز مانند همه ما دغدغه استقلال کانون و ارتقای شان وکیل را دارند. در گذر زمان و متدرجا مطالبه گری و پرسشگری صنفی استمرار خواهد یافت. اما اکنون اجازه دهیم مدیران از زیر بار حواشی و حرف ها رها شده، کارشان را مطابق قانون آغاز کنند. حسین عسکری راد وکیل دادگستری @Tannver