محتوای پست
به قلم پیشکسوت گرامی سرکار خانم وکیل فریده غیرت باسلام وعرض ادب خدمت همکاران...چندوزی است که بحث انعکاس اخبار جلسات هیات مدیره کانون مرکز جهت اطلاع وکلا موردبحث واظهارنظر ها شده است .ضمن احترام به نظرات برخی از همکاران که اعتقاد به عدم انعکاس اخبار وبطریقی پنهان کاری رادارند ودر مقام مقایسه به تصمیمات متخذه درنهادها وارگانهای دیگر اشاره میفرمایند،عرض میکنم،توجه داشته باشند تصمیمات متخذه در جلسات هیات مدیره فقط مسایل مربوط به امور وکلای دادگستری وکانونهای وکلا است ومسایل دیگر نه مطرح میشود ونه جای مطرح شدنرادارد.لذاممانعت ازشفاف سازی و پنهان کردن موارد ازوکلا ودور نگاه داشتن انان از مسایل صنف خود نه مجوزی دارد ونه شایسته.هیات مدیره کانون وکلا منتخب وکلا هستند، برای رسیدگی به امورشان وحق قانونی انها است که از کم وکیف موضوعات مطلع باشند.هیات مدیره باید جوابگوی وکلا باشند.انها منتخبین وکلا هستند وولایت بر انان ندارند،که خیروصلاحشان نیز در دست انان باشد.اساسا چه بهتر که وکلا در جریان اقریدامات مثبت ومنفی منتخبین خود باشند ونباید از این حق مسلم خود محروم شوند.نقد دیدگاه هاومبانی تصمیمات هیات مدیره درقالب ازادی اندیشه وبیان با اطلاع از جریان مذاکرات میسر خواهد بود ونبایدمانع ان شد.رابطه وکلای دادگستری با موکلین خود نیز چنین است وخلاف ان پذیرفته نیست باارادت واحترام به همکاران فریده غیرت وکیل دادگستری @Tannver