TGTGInsighttelegram intelligenceLIVE / telegram public index
← تنویر
تنویر avatar

TGINSIGHT POST

Post #1309

@Tannver

تنویر

بازدیدها458تعداد بازدیدهای پست
منتشرشده۹ مرداد۱۳۹۹/۰۵/۰۹, ۱۸:۱۳
محتوا

محتوای پست

‍ به قلم جناب وکیل آقای هادی لاله صفحه ۱ درباره انتشار مذاكرات هيات مديره، نظرهای مختلفی وجود دارد قبل از اینکه نظر خود را بگویم لازم است تا جاییکه امکان دارد به گذشته برگردم و علت اینکه با چنین امری مخالفت می شود را بررسی کنم . در آیین نامه جلسات هیات مدیره که ظاهرا مصوب 10/8/1344 می باشد در ماده 9 آمده است : ((مذاکرات هیات مدیره جز در موارد زیر علنی است و وکلای دادگستری می توانند منحصرا به عنوان تماشاچی در جلسات حضور یابند ...تبصره 1 هیچیک از تماشاچیان حق مداخله و اظهار نظر در مذاکرات هیات مدیره را ندارند ...)) در این متن انتشار مذاکرات توسط وکلا منع نشده است و وقتی تماشاگری در جلسه علنی حضور داشت این حق را هم دارد درباره آنچه در جلسه شنیده است صحبت کند و یا درباره آن بنویسد .با فعال شدن گروه های وکلا در تلگرام سرعت انتشار اخبار بسیار بیشتر از گذشته شد و وکلا با عضویت در گروه ها به راحتی از آنچه در هیئت مدیره کانون می گذشت با خبر می شدند و حتی نسبت به برخی گفته ها و تصمیم گیری ها انتقاد می کردند چنین وضعیتی کار برای هیئت مدیره که به این رفتارها و گفتارهای مجازی عادت نداشت بسیار سخت شده بود. ظاهرا اولین بار در هیئت مدیره دوره 28 در جلسه ٠٨/٠٧/٩٣ تصویب می کنند : ((مفاد صورتجلسه قبل از قرائت و امضا در فضای حقیقی یا مجازی نباید منتشر شود.)) اما این اقدام هم کافی نبود دوباره در جلسه ٢٥/٠٩/٩٣ تصویب می کنند : ((صورتجلسات هیأت مدیره پس از قرائت در صورت تأیید مفاد و امضای آن به رئیس و نواب ارسال و پس از تأیید مطالبی که قابل انتشار باشد، در سایت کانون درج شود هیچکس نباید در غیر از موارد مذکور مفاد مذاکرات جلسات هیأت مدیره را در فضای مجازی و غیر آن منتشر کند.)) همانطور که می بینید در اینجا قیدی بر مصوبه قبلی اضافه می کنند و آن اختیار ممیزی توسط رئیس و نواب آن است ، در این جا با مسئله ای جدید روبرو می شویم : رئیس و نواب آن بالاتر و برتر از سایر اعضای هیئت مدیره در نظر گرفته شدند و به اختیار خود می توانند هر چه خواستند غیر قابل انتشار اعلام کنند هیچ محدودیتی ندارند، پس اگر روزی یکی از اعضا هیئت مدیره نسبت به عملکرد رئیس و نواب آن اعتراض کرد آنها می توانند نوشته او را کم و یا با مهر غیر قابل انتشار از صورتجلساتی که قرار است به اطلاع وکلا برسد حذف کنند .در این جا برخی از اعضای هیئت مدیره که به عنوان رئیس و نواب انتخاب شدند نسبت به سایر اعضا هیئت مدیره تر تلقی شده اند و در جلسه ای که قرار است صدای همه وکلا با گرایش های فکری گوناگون شنیده شود فقط یک صدا از آن بیرون خواهد آمد و عملا حق رای تعدادی از وکلا در نظر گرفته نمی شود . هیئت مدیره دوره 30 در جلسه 11/٠9/٩7 تصویب می کند: ((صورتجلسات هیات مدیره پس از قرائت و امضاء از سوى اعضاى هيات مديره، به رییس و نايب رییس ارسال و پس از تأیید، مطالبی که قابل انتشار باشد در سایت کانون درج مى شود. لذا هیچکس نباید در غیر موارد مذکور مفاد مذاکرات و مصوبات جلسات هیات مدیره را در فضای مجازی و غیر آن منتشر یا اعلان و افشا نماید. مفاد این مصوبه به عنوان نظامات تعریف و اعلام می شود.)) در این دوره مصوب دوره 28 مجددا تکرار می شود و در پایان آن نوشته می شود مفاد این مصوبه به عنوان نظامات تعریف و اعلام می شود ، هدف این بوده است که هشداری باشد برای وکلایی که دست به افشا می زنند تا بدانند با این کار به مجازات خواهند رسید و هئت مدیره مصمم است که هر چه در جلسات گفته می شود امری مخصوص به خود بدانند تا با راحتی بیشتر هر حرفی را بزنند و هر تصمیمی را بگیرند . جلسات هیئت مدیره بسیار متفاوت با آن چیزی است که بسیاری از وکلا تصور می کنند : این که قرار است عصاره فضائل وکلا دور هم جمع شوند و به صورت منطقی نظرات خود را بگویند و توسط دیگران هم شنیده شود و اگر هم فردی آن را قبول ندارد با دلیل و به صورت منطقی آن را رد کند تا نهایت بهترین تصمیم که به نفع وکلا است گرفته شود . از بحث اصلی دور نشوم همانطور که مشاهده کردید چه در دوره 28 چه در دوره 30 هیئت مدیره، عبارت(( فضای مجازی)) آورده شده است و این نشان از تاثیر چنین فضایی بر عملکرد هیئت مدیره دارد ، این که برخی می گویند فضای مجازی نهایت توسط 100 نفر خوانده می شود و اهمیت چندانی ندارد با صحبت ها و تصمیمات دیگر آنها همخوانی ندارد . @Tannver