محتوای پست
به قلم جناب وکیل حسن آقاخانی بعد از انتخابات هیئت مدیره کانون با انتخابات هیئت رئیسه جدال دو گروه بر سر ریاست و نائب رئیسی به اوج خود میرسد. ومتاسفانه آنچه در این بین مغفول مانده امانتی است که موکلین آنها در دوران اوج بیماری به آنها واگذار کرده اند. با انتخاب احدی از نواب رئیس نامه ای از دادگاه انتظامی قضات به کانون واصل میشود که حضور جناب زاهد پاشا را تعلیق میکند.با این نامه هیئت مدیره در برزخ عدم حضور ایشان از یک سو و از سوی دیگر عدم استعفای ایشان از سمت نائب رئیسی شرائط را برای هر دوگروه غیر قابل قبول میکند. در جلسه ۹۹/۵/۱۲ که به انتخابات نائب رئیس پرداخته میشود ریاست محترم کانون تفسیری از آیین نامه میکند که مورد اعتراض مخالفین قرار میگیرد و بنظر تفسیر ریاست محترم کانون تفسیری غیر قابل قبول است. زیرا که با توجه به ماده۲۷ امکان برگزاری انتخابات وجود ندارد ؛قانونگذار به صراحت مدت غیبت عضو هیئت مدیره را ۳ ماه اعلامنموده، لذا برداشتی غیر از این برای برگزاری انتخابات ممکن نیست. و در خصوص غیبت هم بی شک با توجه به تعلیق جناب زاهدپاشا حتی اگر غیبت ایشان بیش از ۳ ماه هم باشد، باز مشارالیه میتواند با استناد به نامه دادگاه انتظامی قضات غیبت خود را در حالت تعلیق تفسیر و عدم حضور خود را موجه اعلامکند. پس برگزاری انتخابات صرفن براساس ماده۲۴ آیین نامه امکان پذیر است که بنظر میرسد از جناب زاهدپاشا تقاضا شود از نائب رئیسی استعفا داده تا هیئت مدیره تصمیم قانونی خود را بگیرد. واما استفسار از دادگاه انتظامی قضات ، بی شک مورد قبول هیچ یکاز همکاران کانون نمیتواند باشد، خدا را شکر۱۸ عضو هیئت مدیره تحصیل کرده حقوق بعضن با عنوان دکتری و ریاست دانشکده حقوق و مدیر گروه حقوق و مدیر حقوقی دانشگاه آزاد دیگر استفاده از تفسیر دادگاه انتظامی غیر موجه است. تاکنون اعتراض ما به عدم جایگاه دادگاه انتظامی در خصوص رسیدگی به صلاحیت های همکاران بوده حال برای تفسیر آیین نامه از آنها استفسار کنیم!!!!!صرفنظر از اینکه خروج اعضای منتقد از جلسه را چه تفسیری بگذاریم. که متاسفانه برخی همکاران بجای اینکه این اختلاف ها را کم نمایند شروع به نشر آن در فضای غیر حقوقی میپردازند و مشکلات موجود را در توئیتر برای عموم منتشر مینمایند، که ایها الناس در کانون وکلا استبداد صورت گرفته است!!! ریاست محترم کانون اقدام غیر قبول مبنی بر پذیرش نظر مخالف نموده و همکاران مخالف نظر ایشان به درستی از هیئت مدیره خارج شده اند تا بخواهند صدای ایشان شنیده شود. این اقدامات که در داخل هیئت مدیره صورت گرفته و طرف مخالف نیز به منظور خود که همان رساندن صدای مخالفتشان بوده ، رسیده است. حال با انتشار آن برای افراد غیر حقوقی در توئیتر و اینستاگرام چه اهدافی را دنبال میکنیم؟ از انتشار اختلافات درون صنفی به بیرون از کانون هیچ یک از طرفین سودی نمیبرند تنها متضرر این اقدامات کانون وکلا و همکاران وکیل است. شایسته است بزرگان وپیشکسوتان تا قبل از جلسه سه شنبه اختلافات هیئت مدیره را برطرف نمایند. و اما موضوع مهم تر از انتخابات غیر قانونی امروز ؛در روز انتخاب هیئت رئیسه دونفر از اعضای اصلی که نامشان فعلن محفوظ است اقدام به نوشتن نام همکار محترم دیگر در سمت بازرسی مینمایند. متاسفانه همکارانی که درصدداثبات فرمایشات خود در هیئت مدیره هستند این سوال را از خود نپرسیده اند که دو نفر عضوی که هیئت مدیره و کلیت کانون وکلا را به تمسخر کشیده چه کسانی هستند؟!!!!!ایکاش برای همکاران خود که در دوران اوج بیماری کرونا در پای صندوق حضور بهم رسانده احترام قائل و نسبت به آن دوهتاک واکنش نشان میدادید. و اعضای محترم هیئت مدیره نیز برای حفظ شان ومنزلت همکارانی که به آنها رای داده احترام گذاشته و قبل از ورود به هر اقدامی نسبت به دونفرعضو هتاک هیئت مدیره واکنش نشان میدادند سپس برای تقسیم عناوین اقدام میکردند. حسن آقاخانی @Tannver