TGTGInsighttelegram intelligenceLIVE / telegram public index
← تنویر
تنویر avatar

TGINSIGHT POST

Post #1338

@Tannver

تنویر

بازدیدها216تعداد بازدیدهای پست
منتشرشده۱۳ مرداد۱۳۹۹/۰۵/۱۳, ۰۷:۱۵
محتوا

محتوای پست

‍ به قلم سرکار خانم وکیل مریم دهقان درد_مشترکم_مرا_فریاد_کن در کل زمانهایی که حضور فکری و انرژی ام معطوف به فضای صنفی کانون وکلا بود؛ تلاشم را با خودم بر این باور گذاشتم که همکاران را به انسانیت و باورهایشان بشناسم نه به تشکل و گروهشان، بنابراین چه در ذهنم و چه در بیانم بر اساس گفتارها و رفتارها تحلیل می کردم؛ بر این اندیشه تکیه کردم که مستقل نگاه کنم تا نکند که غیر منصفانه نگاه کنم؛ که اندیشه هر انسان را چه پررنگ چه کم رنگ بی بازتاب و تاثیر نمی دانم. جلسه پنجم هیات مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز و اتفاق های به وقوع پیوسته این چند جلسه قطعا پیامی بزرگ داشت! هر عضو یک نهاد مدنی اگر برای خود و برای آن نهادی که در کنارش تعریف می شود، کوچکترین حرمت و الفتی قائل باشد؛ به نقد و تحلیل فضای موجود می پردازد و در پی رسیدن به مسیری بهتر فقط سکوت نمی کند. گفتن جملاتی از پیشکسوتان صنفی از قبیل « تشخیص با منه ! نه با شما » ، «حالا اون به شما مربوط نیست» ،«سواد مگه نداری، بیااا اینجا» ، «من رفتم دادگاه انتظامی قضات استفسار شفاهی کردم، نائب رئیس سمت ندارد نفر سیزدهم که عضو علل البدل است جای عضو فاقد سمت ... » ،« ...من اون موقع که سمت داشتم آقای .... تمام تلاششان را کردند منو عزل کنند؛ بیایید فایل صوتی گوش کنیم » ... درسته در ظاهر تعجب برانگیز و غیر قابل پذیرش است اما در نگاهی عمیق تر دردهای خیلی بزرگ‌تری را در خودش جا داده است . درد اصلی اینجاست که ما بحران داریم! اما « مدیریت بحران » صحیحی پیشه نکردیم و هر جلسه شکاف بین اعضا بیشتر و بیشتر می شود؛ درد اصلی اینجاست که ما از اشخاصی در مقام عضو هیات مدیره کانون وکلا ادبیاتی را می شنویم که از ادبیاتِ یک حقوقدان پیشکسوت صنفی به دور است ؛ درد اینجاست که ما وکلا که خود در سیستم قضایی، در تحقق عدالت و حل مشکلات عمومی و خصوصی آحاد جامعه نقش بزرگی داریم در حل مشکلات جاری خودمان! به جای منطق و تحلیل و تفسیر ، خشونت و تکذیب را حاکم می کنیم ؛ به جای ما ، من را حاکم می کنیم؛ به جای تقسیم مسئولیت ها، حرکت به تملیک مسئولیت ها را می بینیم؛ به دور میز مذاکره به جای مذاکره، قدرت نمایی می بینیم!... جامعه مان در خطر است! صنف مان در خطر است! خودمان حال خودمان را بد نکنیم ! ما که به عنوان یک حقوقدان به حاکمیت قانون معتقدیم و آن را زمینه ایجاد نظم و تعلق پذیری اعضا به هر فضا و جامعه ای که در آن هستند می دانم ؛ فردی حرکت نکنیم، فردی حکومت نکنیم! در قالب دموکراسی به ترویج دیکتاتوری کمک نکنیم! جدایی اعضا در جلسه امروز هیات مدیره، به نظر جدایی دو ایدئولوژی در باب اعمال حاکمیت قانون بوده و ریشه آن معطوف به امروز نبوده است؛ اما حل آن با توجه به حاکمیت قانون و مدیریت بحرانی صحیح منوط به زمان جاری ماست! جایی خشونت و فردیت حاکم میشود که ظریف پذیرش دیدگاه‌های مختلف کم است و یا توان برای مذاکره با دیدگاه متفاوت به دلیل فقدان استدلال حقوقی یا منطقی کم است، هیات مدیره ای مایه افتخار و مباهات جامعه وکالت و رشد جامعه مدنی اش است که توش تبادل اندیشه باشد، نه تملیک اندیشه ! ما منتظر اتحاد شما و حاکمیت قانون برای اعتلای خانه صنفی مان می باشیم . •هیات مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز ۹۹/۵/۱۲ @Tannver