محتوای پست
به قلم جناب وکیل دکتر تهمورث بشیریه به نام خدا جناب آقای دکتر مالکی، ریاست محترم کانون وکلای دادگستری مرکز با سلام و تبریک برای انتخاب شما به ریاست کانون مرکز و به جهت تکمیل هیات رییسه به جز یکی از منشیها، برای شروع به کار نکاتی را به استحضار می رسانم. حتما مستحضرید که بنده در این دوره به جنابعالی رای ندادم و در سه دوره اتحادیه نیز، علیرغم نداشتن مشکل شخصی با شما و حتی رابطه نسبتا خوب دانشگاهی، به سهم خود کوشیدم که رای نیاورید یا نامزد ریاست اسکودا نشوید. از دلیل متاخر عدم استعفای رسمی شما از لیست ماده چهل و هشت که در مورد آن قبلا نوشته ام میگذرم اما آنچه مرا بر آن داشت تا دلیل تقابل با جنابعالی را علنی سازم، نگرانی از وضعیتی است که برای کانون ایجاد شده و هر روز این نهاد را با مشکلات جدی تری رو برو می کند. از مشکلات خارجی می گذرم که در مقابله با آنها همه، همدل و همراهیم و تنها به اصلی ترین مشکل داخلی که دلیل تقابل با جنابعالی نیز بوده، می پردازم. به زعم بنده و بسیاری از همکاران حتی از بزرگان تشکل خودتان، بیشترین آسیبها به کانون و اتحاد و شان وکلا توسط رییس سابق کانون و معدودی از اطرافیان هتاک و کذاب و پرونده ساز او زده شده و رفتارهای وی با وکلای غیر همسو و با مجموعه های خارج از نهاد وکالت در مواردی سبب وهن و تنزل شان کانون و وکیل گشته و موجب دوری بسیاری از بزرگان وکالت و حقوق و دیگر کانونها از کانون مرکز گردیده است. مصادیق این امر کم نیست اما بنا ندارم اینجا بدانها بپردازم چون هم خود جنابعالی به برخی از آنها واقفید و هم نمی خواهم تا آتش زیر خاکستر شعله ور شود. بنابراین، فارغ از نوع برگزاری انتخابات که خود موجب تنزل شدید شان کانون مرکز و مهیا شدن زمینه تنبیهات مقتضی برای رییس هیات نظارت بر آن شده و نیز، در پرده می گویم، فارغ از اینکه اگر مصلحت سنجیهای برخی بزرگان کانون و قوه نبود، امروز در نتیجه برگزاری آن انتخابات، اداره کانون در هاله ای از ابهام بود، از جنابعالی می خواهم که راه خود را از راه رییس پیشین کاملا جدا کنید و به راهی روید که به مصلحت کانون و وکلاست. در این صورت، اطمینان می دهم عده زیادی از همکاران ناراضی به کمکتان خواهند شتافت؛ لیکن در صورتی که همچنان سایه آن شخص در کانون باشد و با رفتارهای آشکار و نهانش در کانون مداخله کند انتظاری جز برهم ریختن درونی و بیرونی وضع خانه صنفیمان نداشته باشید. بدیهی است هر فردی با تغییر مشی، تا حدی می تواند جبران رفتارهای ناهنجارش را بکند و امیدوارم، گرچه بعید می دانم، در مورد آن دوست سابق چنین اتفاقی بیفتد. با احترام مجدد تهمورث بشیریه وکیل دادگستری @Tannver