محتوای پست
از مصاحبه با ایسنا تعامل با نهاد وکالت از سمت قوای سهگانه سلیقهای است شهبازینیا در ارتباط با تمایل قوای سهگانه برای تعامل با نهاد وکالت گفت: من از این جهت به مجموع قوای سهگانه انتقاد دارم زیرا نهاد وکالت بسیار توانمند و یکی از تخصصیترین نهادهای کشور است و همیشه آماده بوده است تا این خدمات را ارائه کند. هرجا مجالی بوده است مثل خدمات حقوقی معاضدتی خودش این کار را انجام داده است منتها تمایل از سمت قوای سهگانه برای تعامل با نهاد وکالت نظاممند نیست و سلیقهای است. وی در ارتباط با تشکیل نشدن کمیسیون حقوقی و قضایی در مجلس یازدهم نیز تصریح کرد: تشکیل نشدن کمیسیون قضایی برای ما یک مسئله نگرانکننده است و کار اصلی مجلس برپایه این کمیسیون است و مجلس اساسا برپایه حاکمیت قانون بنا شده است که این هم در حوزه کمیسیون است و این کمیسیون درعین حال ناظر بر قوه قضاییه هم هست و کمیسیون حقوقی و قضایی در واقع مهمترین کمیسیون مجلس است اما از آن استقبال نمیشود و این نگران کننده است و باید ببینیم چرا این اتفاق افتاده است با این وجود که تعداد زیادی حقوقدان در مجلس است و باید آسیبشناسی شود و ماهم چون ارتباطمان با مجلس از طریق کمیسیون حقوقی است تا الان نتوانستیم نقطه تماس مناسب را در مجلس پیدا کنیم که به آن نزدیک شویم با این حال کتبا به رئیس مجلس و نواب رئیس نوشتیم که آماده همکاری هستیم و این توانایی تخصصی را داریم تا حتی کارشناس در اختیار تمام کمیسیونها قرار دهیم یا احیانا نمایندههای مجلس اگر مشورتی میخواهند یا حتی در حوزههای انتخابیهشان افرادی هستند که نیازمند خدمات حقوقی هستند ما آماده همکاری هستیم. باید منتظر باشیم تا کمیسیون قضایی شکل بگیرد و رابطهمان را درستتر تعریف کنیم. @Tannver