TGTGInsighttelegram intelligenceLIVE / telegram public index
← تنویر
تنویر avatar

TGINSIGHT POST

Post #1394

@Tannver

تنویر

بازدیدها943تعداد بازدیدهای پست
منتشرشده۲۶ مرداد۱۳۹۹/۰۵/۲۶, ۱۳:۳۲
محتوا

محتوای پست

‍ پس از اعلام اعضای محترم کمیته های تشخیص کمیسیون های کانون وکلای دادگستری مرکز، تنویر تصمیم گرفت تا با برخی از فعالین صنفی در خصوص این کمیته‌ها و کمیسیون‌های کانون وکلای مرکز مصاحبه داشته باشد. در این مصاحبه نظر جناب وکیل عبدالرضا دیو سالار را می خوانیم: ............. آنچه در خصوص کمیته های تشخیص متقاضیان عضویت در کمیسیون های کانون وکلای مرکز توجه مرا به خود جلب کرده است، «کمیته یک» است. اعضای محترم این کمیته آقایان مالکی، آذربایجانی و اشرافی هستند. کمیسیون های تحت بررسی این کمیته کمیسیون های روابط عمومی، انتشارات ،حمایت و «کارآفرینی» تعریف شده است. تشکیل کمیسیون کارآفرینی نتیجه تلاش بدنه جوان کانون وکلا و توجه کافی مدیران محترم بود. اعضای محترم «کمیته‌ی یک» وظیفه سنگینی در خصوص تعیین اعضاء کمیسیون کارآفرینی برعهده دارند.این کمیسیون می تواند نقطه عطفی برای تغییر شرایط بد معاش وکلا، خصوصاً وکلای جوان باشد. «کمیسیون کارآفرینی» لزوماً باید تلفیقی از وکلای خوشنام ،با تجربه و معتبر از یک سو و وکلای فعال جوان از سوی دیگرباشد. اگرچه استدلال نهایی در مورد لزوم وجود کمیسیون های متعدد کانون وکلا، شرکت حداکثری بدنه در اداره کانون است اما کمیسیون کارآفرینی را باید به چشم دیگری نگریست. هیات مدیره کانون وکلای کانون مرکز نباید بنیان کمیسیون کارآفرینی را به شکلی قراردهند که این کمیسیون به کمیسیونی بدون خروجی مناسب تبدیل شود. پیشنهاد می نمایم لزوماً یک عضو هیات مدیره (ترجیحاً شخص ریاست محترم هیات مدیره کانون وکلای مرکز) عضویت این کمیسیون را بپذیرند. فعالیت بهینه کمیسیون کارآفرینی بر دو ستون استوار خواهد بود. اول: وکلای فعال،جوان و خوشفکر دوم: وکلای پیشکسوت، ذی نفوذ و خوشفکر. گروه اول می توانند نیاز ها و پیشنهاد ها را استخراج نمایند و گروه دوم می توانند مقدمات اجرایی پیشنهادات کارآفرینی را مهیا نمایند. در کمیسیون مذکور می توان از وکلایی بازنشسته ادارات ثبت و سایر ادارات مرتبط بهره جست. این وکلا از سازکارهای موجود در سیستم مطلع هستند و میتوان از این توانمندی در مسیر ایجاد کار برای وکلا استفاده کرد. از نظر من در شرایط حاضر کمیسیون کارآفرینی پس از دادسراو دادگاه انتظامی، مهم ترین کمیسیون (بخوانید ارکان) است و باید تمام تلاش بشود تا همانند برخی کمیسیون ها صرفاً یک نام از آن باقی نماند. سالها گذشت تا تفکر«اشتغال زایی از وظایف کانون وکلا نیست» عبور کنیم و به کمیسیون کارآفرینی برسیم. وکالت دچار فقری شیک است.و فقر مانع تربیت نسل کارآمد وکالت است. از هیات مدیره محترم عاجزانه تقاضا دارم در خصوص «کمیسون کارآفرینی» به گونه ای انتخاب و عمل کنند که این فرصت طلایی تبدیل به حسرت نشود. .................. باسپاس از جناب وکیل عبدالرضا دیوسالار ۹۹/۵/۲۶ @Tannver