محتوای پست
به قلم جناب وکیل حسن آقاخانی انتخاب دادستان با معیار جانبازی یا معیار حرفه ای و اخلاقی بی تردید اعضای محترم هیئت مدیره در خصوص انتخاب دادستان حق آزادی عمل داشته و هیچ شخصی چه در داخل چه خارج از کانون اجازه ندارد اعضای محترم هیئت مدیره را جهت انتخاب هیئت مدیره تحت فشار قرار دهد. متاسفانه این روزها زمزمه انتخاب دادستان در فضای کانون پیچیده ؛مبنی بر اینکه دادستان انتخابی مورد وفاق همه اعضای هیئت مدیره باشد و در ادامه بنظر میرسد استدلال برخی بر این پایه استوار است که شخص منتخب مورد قبول دستگاه قضایی هم باشد و اگر شخص منتخب جانباز هم باشد بیشتر مورد قبول دستگاه قضایی قرار میگیرد!! در این میان نام شخصی مطرح میگردد که با شناختی که سالها قبل از ایشان پیدا کرده، علاوه بر اینکه با این نوع نگرش مخالف خواهد بود بلکه نسبت به انتخاب خود معترض هم خواهد شد. جناب غلامرضا امینی عزیز که از جانبازان شریف و سلیم النفسی است که متاسفانه برخی همکاران اصرار دارند پست مهم دادستانی را بر عهده این مرد شریف قرار دهند چرا که میخواهند اعلام کنند دادستان کانون جانباز است و کانون با دستگاه قضایی همراهی میکند!!! متاسفانه این همکاران محترم هیئت مدیره با این اقدام خود صرفن قصد ضربه زدن به جایگاه منیع و بلند جانبازان را دارند چرا که بسیاری از این عزیزان حتی برای خود در جهت کسب امتیاز اقدامی نمیکنند چه برسد به اینکه بخواهند به جهت جانبازی مسئولیت دادستانی را نیز بر عهده ایشان قرار دهند. و اما نام دیگری که در ابتدا مورد قبول واقع گشت اما بعد از اعلام نظر دادگاه انتظامی تغییر کرد جناب سید احمد سعادت بود که با اعلام نظر دادگاه انتظامی قضات به یکباره نظر برخی تغییر کرد گویا ایشان در انتخابات و عدم انتخاب ایشان موثر بوده است !!! صرفنظر از سوابق سلامت و درستی عمل ایشان که مورد قبول بخشی از قضات سابق و بخش اعظمی از وکلای حال حاضر است ، تغییر موضع برای برخی همکاران بزرگوار جایز و شایسته نیست. بی تردید جناب سعادت در طی سالها فعالیت در دادسرا میبایست دارای خطایی باشند که برای تغییر ایشان همت گماردید و حتی از عنوان پاک جانباز در جهت خارج کردن ایشان از گردونه دادستانی هم استفاده میکنید. باور بفرمایید قوه قضائیه به عناوین همچون جانباز و یا برادر شهید و ... توجه نمیکند به عمل صالح و شایسته شما همکاران توجه دارد. پس لطفن برای تحت فشار قرار دادن گروه دیگر متوسل به عناوین شریف نشوید. اجازه بدهید این جانبازان همچنان محبوب القلوب باقی بمانندو با اقدام خود این بزرگواران را تخریب نکنید. البته شاید بد نباشد همکاران مطلع باشند که متعاقب حضور نمایندگان هیات نظارت بر انتخابات سی و یکمین دوره انتخابات هیات مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز در شعبه اول دادگاه عالی انتظامی قضات ، صاحب منصبان قضایی محترم آن شعبه ، با چه عزت و احترامی ، با مهمانان دعوتی خود (از جمله جناب سعادت) رفتار کرده اند لذا باید پرسید که آیا دادگاه عالی انتظامی قضات ، بخشی از قوه قضاییه و در مقیاسی بزرگتر ، بخشی از نظام جمهوری اسلامی ایران نیست ؟! حسن آقاخانی @Tannver