محتوای پست
یادداشت|| به قلم جناب وکیل محمد علی رضایی آهنگران نایب رئیس ادوار اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران ص ۱ دموکراسی را فدای منیت ها نکنیم انتخابات رئیس اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران پس از کش و قوس های فراوان برگزار و رییس جدید این نهاد که فردی باتجربه و مستظهر به سوابق درخشان علمی و مدیریتی است با آرای اکثریت مطلق باشندگان، بر این جایگاه جلوس نموده و زعامت نهاد وکالت در سطح کلان را بر عهده گرفتند. فارغ از اتفاقات صورت گرفته، در وضعیت فعلی که زورآزمایی با نهاد وکالت، دگرباره در دستور کار قرار گرفته و در منحنی سینوسی ارتباطات کانون های وکلا و دستگاههای متولی و غیر متولی در نقطه امیدبخشی قرار نداریم، هجمه های درون سازمانی بیش از پیش درخت کهنسال و تناور کانون های وکلا را با آسیب جدی و شاید جبران ناپذیر مواجه می سازد.اخیرا مشاهده شده بعضی از همکاران معمر این نهاد با صدور بیانیه ای برگزاری انتخابات اسکودا را در منظر عموم مورد سوال قرار داده و مسائل درون سازمانی را در بوق و کرنا کرده تا بدین سان، اساس انتخابات را زیر سوال ببرند. در خصوص مفاد این بیانیه ذکر این نکات شایان توجه است: نخست آنکه: اگر چه جملگی این گرامیان بر نگارنده سمت پیشکسوتی دارند، اما عنوان بزرگان نهاد وکالت به نظر مبالغه آمیز است. دوم آنکه:در اساسنامه اسکودا ترتیبات اصلی و جایگزین برگزاری مجمع، خصوصا جهت تعیین ارکان هیات رئیسه _خاصه در شرایط اضطراری_ پیش بینی شده و برگزاری مجمع مستظهر به اساسنامه خودنوشت اعضا است. سوم آنکه: اگر منتخب عزیزان صادر کننده بیانیه در راس هرم اتحادیه قرار می گرفت بعید می دانم مواضع فعلی هم سان با مواضع اعلامی بود. چهارم آنکه: در ادوار گذشته لایحه جامع وکالت که با تلاش شبانه روزی نمایندگان منخب اتحادیه و کانون مرکز به نفع کانون ها و مردم استحاله شده بود و به کمیسیون قضایی مجلس ارسال و محل مذاکره واقع شده بود، اگر در آن مقطع توسط یکی از همین بزرگان امضا کننده بیانیه که زعامت کانون مرکز را یدک می کشید مورد رایزنی برای رد کلیات قرار نمی گرفت امروز نگران طرح های ویرانگر در مجلس نبودیم. @Tannver