محتوای پست
صدور حکم ۱۵ سال حبس برای سردستههای باند سرقت سازمانیافته از خطوط لوله نفت در ایوانکی و آرادان 🔹رئیسکل دادگستری استان سمنان: در پی دریافت گزارشهای مردمی درباره شواهد سرقت و برداشت غیرمجاز فرآوردههای نفتی از خطوط لوله در مناطق جغرافیایی ایوانکی و آرادان، موضوع بلافاصله در دستور کار مرجع انتظامی قرار گرفت و با تشکیل پرونده قضایی، رسیدگی تخصصی و چندوجهی به آن آغاز شد. 🔹بررسیهای انجامشده نشان داد متهمان در قالب یک گروه مجرمانه سازمانیافته و در بازه زمانی مرداد تا بهمن سال ۱۳۹۹ با تخریب خطوط لوله نفت و ایجاد انشعابات غیرمجاز از خطوط انتقال، حتی در خطوطی که مورد استفاده قرار نمیگرفت، اقدام به برداشت غیرقانونی فرآوردههای نفتی میکردند. 🔹در این پرونده ۱۲ نفر محکوم شدند که اتهامات آنها شامل سردستگی گروه مجرمانه سازمانیافته، مشارکت و معاونت در سرقت مسلحانه شبانه از خطوط لوله نفت، مشارکت در تخریب تأسیسات نفتی، نگهداری سلاح غیرمجاز از نوع وینچستر و تحصیل مال مسروقه از فرآوردههای نفتی بوده است. 🔹این پرونده با حساسیت ویژه در دادگستری استان سمنان پیگیری شد و پس از برگزاری جلسات متعدد تخصصی با سطوح مختلف قضات رسیدگیکننده، به دلیل اهمیت موضوع به شعبه اول دادگاه کیفری یک استان سمنان ارجاع شد. 🔹در نهایت دادگاه پس از رسیدگی کامل، دو نفر از متهمان به عنوان سردستههای این باند سازمانیافته را هرکدام به ۱۵ سال حبس تعزیری و شلاق محکوم و ۱۰ متهم دیگر نیز با توجه به میزان دخالت در ارتکاب جرم به حبسهایی از ۳ تا ۱۰ سال و شلاق محکوم کرده است. 🔹 تمامی محکومان این پرونده بهصورت مساوی و مشترک به رد عین اموال مسروقه به میزان ۴۲۱ هزار و ۶۸۴ لیتر فرآورده نفتی محکوم شدهاند. 🔹با توجه به اهمیت موضوع و آثار آن بر زیرساختهای اقتصادی کشور، رأی صادره پس از طی مراحل قانونی در یکی از شعب دیوان عالی کشور مورد بررسی قرار گرفت و تأیید شد و در حال حاضر این پرونده در مرحله اجرای حکم قرار دارد. 🆔@YjcNewsChannel