TGTGInsighttelegram intelligenceLIVE / telegram public index
محتوا
محتوای پست
بیانیه وزارت امور خارجه درباره نقض آتشبس توسط آمریکا 🔹اقدام تجاوزکارانه ارتش تروریستی آمریکا علیه ۲ فروند نفتکش متعلق به جمهوری اسلامی ایران در حوالی بندر جاسک و تنگه هرمز و تعرضات صورتگرفته علیه چند نقطه در مناطق ساحلی مشرف به تنگه هرمز، که در ساعات پایانی پنجشنبه شب و ساعات اولیه بامداد جمعه ۱۸ صورت گرفت، را به شدت محکوم میکنیم. 🔹این حملات با پاسخ مقتدرانه و «سیلی سنگین» نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران مواجه شد و متجاوزان در رسیدن به اهداف نامشروعشان ناکام ماندند. 🔹این اقدامات تجاوزکارانه و تحریکآمیز، نه تنها نقض آشکار تفاهم آتشبس مورخ ۱۹ فروردینماه ۱۴۰۵ است، بلکه نقض فاحش بند ۴ ماده ۲ منشور و مصداق عمل تجاوزکارانه طبق قطعنامه تعريف تجاوز محسوب میشود. 🆔@YjcNewsChannel