محتوای پست
⚡️وزارت خارجه عربستان سعودی حمله پهپادی به دو مرکز مرزبانی در مرزهای شمالی کویت را محکوم کرد. ارتش کویت روز جمعه اعلام کرده بود این حمله با دو پهپاد انفجاری از سمت عراق صورت گرفت و تلفات انسانی نداشت. ریاض این حمله را نقض حاکمیت کشورها و تهدیدی برای امنیت و ثبات منطقه خوانده و از دولت عراق خواسته با این تهدیدها مسئولانه برخورد کند. عربستان پیشتر نیز سفیر عراق را به دلیل تهدیدهای پهپادی از خاک عراق علیه عربستان و دیگر کشورهای خلیج فارس احضار کرده بود. این حادثه نگرانیهای کشورهای خلیج فارس از استفاده گروههای مسلح مستقر در عراق از پهپاد برای هدف قرار دادن زیرساختها و مناطق مرزی را تشدید کرده است. گروههای مسلح وابسته به جمهوری اسلامی در عراق همواره یکی از ابزارهای تهران برای تهدید کشورهای منطقه بودهاند و از همین رو عدم حمایت از گروههای نیابتی یکی از خواستههای جامعه جهانی از جمهوری اسلامی است. @FarsiVOA