محتوای پست
⚡️ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن، اعلام کرد که هرگونه توافق احتمالی میان واشنگتن و تهران باید امنیت کشورهای عربی را تضمین کند. بر اساس اعلام دفتر پادشاهی اردن، عبدالله روز یکشنبه در امان با جراح جابر الأحمد الصباح، وزیر خارجه کویت، درباره «روابط قوی میان دو کشور و راههای گسترش همکاری در چندین حوزه، و نیز تقویت اقدام مشترک عربی برای حفظ کاهش تنش در منطقه» گفتوگو کرد. پادشاه اردن در این دیدار گفت هر توافقی برای کاهش تنشها «باید امنیت کشورهای عربی را تضمین کند. امنیت خلیج فارس برای امنیت و ثبات منطقه و جهان بنیادی است.» پس از آغاز عملیات مشترک آمریکا و اسرائیل علیه جمهوری اسلامی در نهم اسفند، حکومت ایران و گروههای نیابتیاش مجموعه حملات پهپادی و موشکی را علیه اسرائیل و کشورهای عربیِ منطقه انجام دادند. واشنگتن و تهران دو هفته پیش در اسلامآباد، پایتخت پاکستان، مذاکراتی برگزار کردند اما هنوز نتوانستهاند به توافقی برای پایان دادن به درگیری دست یابند. @FarsiVOA