TGTGInsighttelegram intelligenceLIVE / telegram public index
محتوا
محتوای پست
🔺آمریکا به دنبال تشکیل ائتلافی جدید با هدف بازگشایی تنگه هرمز است ▪️دولت دونالد ترامپ در تلاش است مشارکت کشورهای دیگر را برای تشکیل یک ائتلاف بینالمللی بهمنظور بازگرداندن آزادی کشتیرانی در تنگه هرمز جلب کند. ▪️در این زمینه مارکو روبیو، وزیر خارجه ایالات متحده، از ایجاد «ساختار آزادی دریانوردی» خبر داده است؛ ابتکاری که بهعنوان یک طرح مشترک میان وزارت خارجه و پنتاگون توصیف شده است. ▪️مشارکت کشورها در این ساختار میتواند در قالب دیپلماسی، اشتراکگذاری اطلاعات، اجرای تحریمها، حضور دریایی یا سایر اشکال حمایت باشد. ⬇️ بیشتر بخوانید: https://ir.voanews.com/a/8145048.html