محتوای پست
اوفیر فالک، مشاور سیاست خارجی نخستوزیر اسرائیل، اعلام کرد که گروه حزبالله مسئول ازسرگیری درگیریها است و این گروه تحت حمایت جمهوری اسلامی بارها آتشبس را نقض کرده است. فالک به سیانان گفت: «حزبالله در حال نقض آتشبس است. این موضوع تعجبآور نیست و ما هم بهشدت به آنها پاسخ میدهیم.» او حزبالله را متهم کرد که غیرنظامیان اسرائیلی را هدف قرار میدهد و گفت اسرائیل در پاسخ، نیروهای این گروه را هدف قرار میدهد. مشاور بنیامین نتانیاهو افزود: «حزبالله در حدود یک دهه گذشته لبنان را گروگان گرفته است و آنها غیرنظامیان را هدف قرار میدهند و ما تروریستهای حزبالله را هدف قرار میدهیم. این تفاوت اصلی میان ماست.» پیشتر نخست وزیر اسرائیل روز ۸ اردیبهشت در یک پیام ویدیویی به «منفجر کردن یک تونل تروریستی عظیم حزبالله» در روز سهشنبه اشاره کرد و گفت: «ما زیرساختهای تروریستی آنها را نابود میکنیم، دهها نفر از تروریستهای حزبالله را از بین برده و میبریم و این اقدامات را ادامه میدهیم.» @FarsiVOA