محتوای پست
سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی، با اشاره به اینکه خیلی از کشورها دوست دارند به روند میان تهران و واشنگتن کمک کنند، متذکر شد که «میانجی رسمی کماکان پاکستان است.» اسماعیل بقایی، در یک برنامه تلویزیونی تأکید کرد که «پاکستان رفتار خوبی داشته، توانمندی خوبی هم در میانجی گری دارد و متعادل رفتار میکند.» او با تکذیب مذاکرات پشتپرده تهران و واشنگتن نیز گفت که ملاک بررسی عملکرد وزارت خارجه توئیتهای دیگران نیست. بقایی مدعی شد کخ «هرگونه مذاکره را شفاف اعلام خواهیم کرد» و اگر قرار باشد با طرف آمریکایی مذاکره کنیم، آن را اطلاعرسانی میکنیم. سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی همچنین درباره علت سفر اخیر عباس عراقچی به اسلامآباد نیز گفت که هدف اصلی فقط انتقال دیدگاهها به طرف پاکستانی بود. دونالد ترامپ، رئیسجمهوری آمریکا به تازگی گفته است که «هیچکس جز من و چند نفر دیگر از جزئیات این گفتوگوها خبر ندارد» و جمهوری اسلامی «بهشدت» میخواهد به یک توافق برسد. @FarsiVOA