محتوای پست
وزیر دفاع آلمان، در واکنش به اعلام طرح خروج ۵ هزار نیروی آمریکایی از این کشور گفت اروپاییها باید مسئولیت بیشتری برای امنیت خود بر عهده بگیرند. بوریس پیستوریوس، روز شنبه ۱۲ اردیبهشت با اشاره به گسترش نیروهای مسلح آلمان، خرید سریعتر و بیشتر تجهیزات و ساخت زیرساختها گفت: «آلمان در این زمینه در مسیر درستی قرار دارد». او افزود: «قابل پیشبینی بود که آمریکا نیروهای خود را از اروپا، از جمله آلمان، خارج خواهد کرد. برای همه مأموریتهای آینده، ما هماهنگی نزدیکی با متحدان خود خواهیم داشت، برای مثال در چارچوب گروه پنج که شامل بریتانیا، فرانسه، لهستان و ایتالیا است. در حالی که هنوز بخشی از نیروهای آمریکایی در خاک آلمان حضور خواهند داشت، وزیر دفاع آلمان تاکید کرد که حضور سربازان آمریکایی در اروپا و بهویژه آلمان «به نفع ما و به نفع آمریکا است». @FarsiVOA