TGTGInsighttelegram intelligenceLIVE / telegram public index
محتوا
محتوای پست
بلومبرگ از عبور یک کشتی مرتبط با هند با پرچم جزایر مارشال و حامل ۴۵ هزار تن گاز مایع، الپیجی، از تنگه هرمز خبر داد. بر اساس این گزارش، این شناور با عبور از کریدور تحمیلی توسط جمهوری اسلامی از میان جزایر لارک و قشم، در روز شنبه وارد دریای عمان شد. هند روزانه ۸۰-۹۰ هزار تن مصرف الپیجی دارد. اخیراً این کشور تولید گاز مایع را نیز ۶۰ درصد افزایش داد و به ۵۴ هزار تن در روز رساند، اما هنوز هم نیازمند واردات حجم عظیمی از این سوخت است. پیشتر هشت شناور حامل گاز مایع مرتبط با هند منتظر دریافت مجوز سپاه پاسداران برای عبور از تنگه هرمز بودند. @FarsiVOA