محتوای پست
انجمن صنعت خودروی آلمان خواستار کاهش فوری تنش در اختلاف تعرفهای آمریکا و اتحادیه اروپا شد؛ پس از آنکه دونالد ترامپ اعلام کرد تعرفه واردات خودرو و کامیون از اروپا را از ۱۵ درصد به ۲۵ درصد افزایش میدهد. هیلدگارد مولر، رئیس انجمن صنعت خودروی آلمان، از واشنگتن و بروکسل خواسته هرچه سریعتر وارد گفتوگو شوند و به توافق تجاری موجود پایبند بمانند. او هشدار داده تعرفههای تازه هزینه سنگینی به صنعت خودروی آلمان و اروپا تحمیل میکند و در نهایت میتواند مصرفکنندگان آمریکایی را نیز تحت فشار بگذارد. ترامپ میگوید اتحادیه اروپا به توافق تجاری قبلی با واشنگتن پایبند نبوده است؛ توافقی که قرار بود سقف تعرفه خودروهای اروپایی را روی ۱۵ درصد نگه دارد و در مقابل، بروکسل برخی تعهدات تجاری و سرمایهگذاری در قبال آمریکا را پیش ببرد. کمیسیون اروپا این ادعای واشنگتن را رد کرده و گفته روند اجرای توافق در مسیر قانونی خود پیش میرود. برآورد موسسه کیل نشان میدهد افزایش تعرفهها میتواند در کوتاهمدت حدود ۱۵ میلیارد یورو، معادل نزدیک به ۱۸ میلیارد دلار، از تولید اقتصادی آلمان کم کند. @FarsiVOA