TGINSIGHT CHAT
سید عباس عراقچی
@s_a_araghchi
Politicsکانال اطلاع رسانی دکتر سید عباس عراقچی، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران🇮🇷 توییتر: twitter.com/araghchi اینستاگرام: instagram.com/araghchi
پستهای اخیر
صفحه 15 از 85 · 1,012 پست
منتشرشده ۴ فروردین
📞تماس تلفنی وزرای امور خارجه ایران و مصر 🔹سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و بدرعبدالعاطی وزیر امور خارجه مصر، طی تماس تلفنی، در خصوص آخرین تحولات و پیامدهای منطقهای و بینالمللی تهاجم غیرقانونی امریکا و رژیم صهیونیستی علیه جمهوری اسلامی ایران و دفاع مشروع کشورمان گفتگو کردند. 🔹وزیر خارجه کشورمان در این گفتگو آخرین دیدگاههای جمهوری اسلامی ایران در خصوص تجاوز صورت گرفته و دفاع مشروع و قاطع نیروهای مسلح کشورمان در برابر متجاوزان را تشریح کرد. 🔹وزیر امور خارجه مصر در این گفتگو آخرین رایزنیهای کشورش با بازیگران منطقهای و بینالمللی در راستای کاهش تنش در منطقه را تشریح کرد. 🔹وزرای امور خارجه ایران و مصر در ادامه بر استمرار رایزنیها بین طرفین تاکید کردند. 🔸@s_a_araghchi
منتشرشده ۳ فروردین
📞گفتگوی تلفنی وزرای امور خارجه ایران و کره جنوبی 🔹چو هیون وزیر امور خارجه جمهوری کره در تماس تلفنی با سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص روابط دوجانبه تهران-سئول و تحولات منطقه متعاقب تجاوز نظامی آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه ایران گفتگو و تبادل نظر کرد. 🔹وزیر امور خارجه کره جنوبی ضمن تسلیت و اظهار تاسف از شهادت جمعی از شهروندان ایرانی از جمله در جریان جنایت جنگی آمریکا و رژیم صهیونیستی در میناب، از تحولات جاری در منطقه و پیامدهای ناگوار تداوم بیثباتی و جنگ و وضعیت موجود در تنگه هرمز بر اقتصاد جهانی ابراز نگرانی کرد و بر ضرورت تلاش برای کاهش تنش در منطقه تاکید نمود. 🔹وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به تجاوز نظامی آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه ایران در میانه مذاکرات هستهای تاکید کرد: وضعیت کنونی در منطقه و ناامنی در تنگه هرمز نتیجه مستقیم حملات غیرقانونی آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه ایران است، و ایران با قاطعیت در مقابل این تجاوزات از حاکمیت ملی و تمامیت ارضی خود دفاع خواهد کرد. 🔹وزیر خارجه کشورمان تصریح نمود: تنگه هرمز برای عبور کشتیهای طرفهای متجاوز و حامیان و پشتیبانان آنها مسدود است و شناورهای سایر کشورها با هماهنگی با طرف ایرانی مشکلی برای عبور از تنگه هرمز ندارند. 🔹وزرای امور خارجه ایران و کره جنوبی همچنین در مورد برخی مسائل کنسولی تبادل نظر کردند. 🔸@s_a_araghchi
منتشرشده ۳ فروردین
📞گفتگوی تلفنی وزرای امور خارجه ایران و پاکستان 🔹سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و محمد اسحاقدار معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه پاکستان به صورت تلفتی گفتگو کرد. 🔹در این گفتوگو، طرفین با مرور و تمرکز بر تماس تلفنی روز جاری دکتر پزشکیان، رئیس جمهوری اسلامی ایران و شهباز شریف، نخستوزیر پاکستان، به بررسی آخرین تحولات و وضعیت جاری منطقه و پیامدهای تداوم تجاوز نظامی آمریکا و رژیم اسرائیل علیه ایران پرداختند و بر اهمیت و ضرورت صیانت از ثبات و امنیت پایدار در منطقه تأکید کردند. 🔸@s_a_araghchi
منتشرشده ۳ فروردین
📞گفتگوی تلفنی وزرای امور خارجه ایران وعمان 🔹در ادامه رایزنی های روز جاری سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه کشورمان، وی با سید بدر البوسعیدی وزیر امور خارجه سلطنت عمان تلفنی گفتگو کرد. 🔹در این تماس طرفین در خصوص آخرین تحولات منطقه ای متعاقب تجاوز وحشیانه آمریکا- صهیونیستی به کشورمان تبادل نظر کردند. دو وزیر همچنین تحولات مرتبط با تنگه هرمز را بررسی و بر تداوم رایزنی ها بین دو کشور توافق کردند. 🔸@s_a_araghchi
منتشرشده ۳ فروردین
📞گفتوگوی تلفنی وزیر امور خارجه با همتایان آذربایجانی و ترکمنستانی 🔹سید عباس عراقچی، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، در تماسهای تلفنی جداگانه با جیحون بایراموف و رشید مردوف، وزرای امور خارجه جمهوری آذربایجان و ترکمنستان، درباره آخرین تحولات منطقهای در پی تداوم تجاوزات آمریکایی–صهیونیستی علیه ایران و پیامدهای آن، گفتوگو و تبادل نظر کرد. 🔹وزیر امور خارجه کشورمان در این تماسها، ضمن تشریح ابعاد و آثار حملات اخیر امریکایی- اسراییلی به استانهای همجوار دریای خزر، نسبت به تبعات امنیتی و زیستمحیطی این حملات بر دریای خزر و مناطق پیرامونی هشدار داد. 🔹عراقچی با اشاره به مخاطراتی که متوجه دریای خزر و کشورهای ساحلی آن است، بر ضرورت موضعگیری مسئولانه، محکومیت این حملات و اتخاذ تدابیر لازم برای مقابله با پیامدهای آن تأکید کرد. 🔸@s_a_araghchi
منتشرشده ۳ فروردین
📞گفتگوی تلفنی وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و روسیه 🔹سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه کشورمان در تماس تلفنی با سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه، در خصوص آخرین تحولات منطقه و پیامدهای امنیتی ناشی از تجاوز نظامی آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه ایران گفتگو کرد. 🔹وزیر امور خارجه کشورمان در این گفتگوی تلفنی بار دیگر بر عزم ایران برای تداوم دفاع از حاکمیت ملی و تمامیت سرزمینی خود تاکید کرد و افزود: تهدید به حمله به زیرساختهای انرژی ایران، مصداق بارز جنایت جنگی و نسلکشی است و در صورت عملی شدن چنین تهدیدی، پاسخ ایران سریع و قاطع خواهد بود. 🔹عراقچی با اشاره به پیامدهای جنگ تحمیلی آمریکا و رژیم صهیونیستی بر ایمنی و امنیت دریانوردی در تنگه هرمز، و اتهامزنیهای ناصواب به ایران در این خصوص، تصریح کرد: ناامنی در تنگه هرمز نتیجه مستقیم حملات غیرقانونی آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه ایران است و جامعه جهانی باید این دو رژیم را بهخاطر قانونشکنی و جنایات ارتکابی مواخذه و پاسخگو کنند. 🔹وزیر امور خارجه کشورمان با ابراز تاسف شدید از رویکرد برخی کشورها از جمله بحرین در تبعیت از سیاست آمریکا در ابزارسازی از شورای امنیت برای اعمال فشار علیه ایران، گفت: قطعنامه مورخ ۲۰ اسفند/۱۱ مارس شورای امنیت در رابطه با وضعیت منطقه، وارونهسازی آشکار واقعیتها بود چراکه به جای پاسخگو کردن متجاوزان، ایران را مورد سرزنش قرار داد. 🔹عراقچی با محکوم کردن اقدام آمریکا و برخی از متحدینش برای طرح قطعنامهای مشابه در شورای امنیت، تصریح کرد: انتظار میرود کشورهای عضو شورای امنیت، بهویژه روسیه و چین، و دیگر کشورهایی که برای اصول منشور ملل متحد و حقوق بینالملل ارزش قائل هستند، اجازه ندهند آمریکا همزمان با جنایات ارتکابی علیه ایران، از شورای امنیت برای پیچیدهتر کردن وضعیت سوء استفاده کند. 🔹وزیر امور خارجه روسیه در این گفتگوی تلفنی بار دیگر حمله غیرقانونی آمریکا و اسرائیل علیه جمهوری اسلامی ایران را محکوم کرد و با اشاره به روابط خوب دو کشور تاکید کرد: روسیه همواره تلاش میکند در مجامع بینالمللی برای صیانت از حقوق بینالملل و جلوگیری از اضمحلال حاکمیت قانون در روابط بینالملل اقدام نماید. 🔸@s_a_araghchi
منتشرشده ۳ فروردین
📞گفتگوی تلفنی وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و ترکیه 🔹سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه کشورمان در تماس تلفنی با هاکان فیدان وزیر امور خارجه ترکیه در خصوص تحولات منطقه و تبعات جنگ غیرقانونی آمریکا و رژیم صهیونیستی بر امنیت منطقه و جهان، گفتگو و تبادل نظر کرد. 🔹وزیر امور خارجه کشورمان با تشریح جنایات ارتکابی متجاوزان علیه مردم ایران، بهویژه حمله به مدارس، بیمارستانها و مناطق مسکونی، بر عزم ایران برای دفاع قاطعانه از حاکميت و تمامیت سرزمینی ایران تاکید و تصریح کرد: اقدام ایران در هدف قراردادن پایگاههای نظامی و امکانات متجاوزان در کشورهای منطقه، در راستای حق ذاتی دفاع از خود است و ما متاسفیم که قلمروی کشورهای اسلامی منطقه برای حمله آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه ایران مورد سوء استفاده قرار میگیرد. 🔹عراقچی با اشاره به پیامدهای تجاوز نظامی آمریکا و رژیم صهیونیستی بر امنیت و ثبات منطقه و ایمنی دریانوردی در تنگه هرمز، تصریح کرد: ناامنی تحمیلی بر تنگه هرمز نتیجه مستقیم تجاوز نظامی آمریکا و رژیم صهیونیستی است و کشورهای منطقه و جهان باید بانیان این وضعیت را بهخاطر جنایاتشان مواخذه و پاسخگو کنند. 🔹وزیر امور خارجه ترکیه با اشاره به پیامدهای تداوم جنگ در منطقه و تشریح رایزنیهای اخیر خود با مقامات کشورهای منطقه، بر ضرورت تلاش برای کاهش تنش و تقویت مناسبات میان ایران و کشورهای منطقه تاکید کرد. 🔸@s_a_araghchi
منتشرشده ۲ فروردین
📌تشریح وضعیت در تنگه هرمز توسط وزیر خارجه کشورمان 🔹تنگه هرمز بسته نشده است. توقف کشتیها بهخاطر ترس شرکتهای بیمه از «جنگ انتخابی» است که شما آغاز کردهاید، نه ایران. 🔹هیچ شرکت بیمه و هیچ ایرانی با تهدیدهای بیشتر متقاعد نخواهد شد. به جای تهدید، احترام بگذارید. 🔹آزادی ناوبری بدون آزادی تجارت امکانپذیر نیست. هر دو را رعایت کنید یا انتظار هیچکدام را نداشته باشید. 🔸@s_a_araghchi
منتشرشده ۲ فروردین
۱۱. بهطور مشابه، ارکان سیاستگذاری آژانس بینالمللی انرژی اتمی نیز در موارد متعدد، پیامدهای خطیر حملات علیه تأسیسات و اماکن هستهای اختصاصیافته به مقاصد صلحآمیز را مورد توجه قرار دادهاند. کنفرانس عمومی آژانس در شماری از قطعنامههای خود، از جمله قطعنام…
منتشرشده ۲ فروردین
۶.مضافاً، بر اساس قواعد حقوق بینالملل بشردوستانه که بسیاری از آنها بنا بر نظر دیوان بینالمللی دادگستری از جمله اصول غیرقابل تخطی حقوق بینالملل عرفی محسوب میشوند، آثار و تأسیسات حاوی نیروهای خطرناک از جمله نیروگاههای تولیدبرق هستهای، از «حمایت ویژه»…
منتشرشده ۲ فروردین
بسم الله الرحمن الرحیم 🔹مکاتبه حاضر متعاقب حملات نظامی اخیر نیروهای مسلح ایالات متحده آمریکا و رژیم اسرائیل علیه تأسیسات و اماکن هستهای صلحآمیز و تحت پادمان جمهوری اسلامی ایران ارسال میگردد؛ حملاتی که مصداق نقض فاحش حقوق بینالملل، منشور ملل متحد و اساسنامه…
منتشرشده ۲ فروردین
✍🏻 نامه سید عباس عراقچی، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، به دبیر کل و اعضای شورای امنیت در خصوص حملات ایالات متحده آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه مراکز هستهای کشورمان 🔸@s_a_araghchi