תוכן הפוסט
"אתם משחקים באש": המסר המאיים של רוסיה לישראל על רקע התקיפות באיראן רוסיה כך נחשף כעת העבירה מסרים מספר פעמים בחודש האחרון לישראל בנוגע לתקיפות באיזור הכור הגרעיני באיראן ואמרו: "אתם מסכנים אנשינו ועלולים לגרום לאסון גרעיני" | רוסיה פינתה את צוותיה מהכור בבושהר. משרד החוץ הרוסי ושגרירות רוסיה בישראל פנו באופן אינטנסיבי מספר פעמים לגורמים ישראליים והתריעו בהם באופן חריג עם אזהרה חמורה, כי התקיפות מסכנות באופן ישיר אזרחים ואנשי מקצוע רוסים הנמצאים במקום. על פי הדיווח, אחר תקיפה אחת שבוצעה יחסית קרוב למיקום בו שהו עובדים רוסים, מוסקבה הגבירה את הלחצים והחריפה את הטון של ההתרעות. אך רק לאחר מעשה, התברר כי צה"ל כלל לא ידע על נוכחותם של הרוסים באזור. לאחר המחאה הרוסית, חודדו המיקומים בפני הגורמים הישראליים כדי למנוע תקריות נוספות. ובכיר בקרמלין שלח מכתב רשמי לגורם ישראלי בכיר, ובו הזהיר בלשון חריפה: "אתם מעמידים את אנשינו בסכנה. זהו משחק מסוכן שעלול להוביל לאסון גרעיני אדיר עם השלכות קשות על כל המזרח התיכון. אנחנו קוראים לכם להפסיק". רק אמת בטלגרם https://t.me/+BfyxWEuPuk1mZjg0