TGTGInsighttelegram intelligenceLIVE / telegram public index
← 🚨 וול - סטריט לייב 🚨
🚨 וול - סטריט לייב 🚨 avatar

TGINSIGHT POST

Post #10007

@smartbademo

🚨 וול - סטריט לייב 🚨

צפיות238כמות צפיות בפוסט
פורסם12 במאי12.05.2026, 18:32
תוכן

תוכן הפוסט

הקומבינה של סם אלטמן: איך OpenAI בונה לעצמה אימפריה על חשבון הכיס של וול סטריט חברת OpenAI החליטה להפסיק למכור לכם מנויים ולהתחיל לנהל לכם את העסק. בשביל זה, היא מתחה קו ברור בחול: או שאתם עוברים טרנספורמציה של בינה מלאכותית, או שאתם הופכים לדינוזאורים במוזיאון של ההיסטוריה העסקית. והחלק הכי יפה? היא זו שתמכור לכם את המטאטא וגם תשלם לעצמה על הניקיון. הנדסה פיננסית או הונאת ורטיגו? הכירו את "OpenAI Deployment" – מפלצת של 10 מיליארד דולר. זה לא סתם עוד סטארטאפ, זו יחידת קומנדו שבה OpenAI מחזיקה ברוב ובשליטה, כשהיא מגובה ב-4 מיליארד דולר מהשמות הכי כבדים בחדר: גולדמן זקס, סופטבנק, מקנזי ו-TPG וברוקפילד - וכל שם פיננסי ענק אחר שאתם כנראה מכירים. המבנה כאן כל כך עקום שהוא גורם למגדל פיזה להיראות כמו פלס. חברת OpenAI מבטיחה למשקיעים שלה 17.5% תשואה שנתית מובטחת לחמש שנים. בשפת העם: זה לא הון סיכון, זה הלוואה בריבית של שוק אפור בתחפושת של הייטק. בתמורה לכסף הזה, ענקיות ההשקעה פותחות לה את הדלת לפורטפוליו של 2,000 חברות שיהפכו ללקוחות שבויים. השוק אולי חושב שזה "שותפות", אבל בפועל זו פשוט פריסה צבאית בתוך המאזנים של וול סטריט. הפלייבוק של פלנטיר בסטרואידים אם זה נראה לכם מוכר, זה כי OpenAI גנבה את הספר של פלנטיר והוסיפה לו כמה פרקים. במקום למכור תוכנה ולחכות שהלקוח יבין מה עושים עם זה, הם שולחים "מהנדסי פריסה מתקדמים" – סוכנים חשאיים שמוטמעים בתוך הארגון ומעצבים מחדש את זרימות העבודה מבפנים. כדי שזה יקרה מהר, הם כבר בלעו את חברת Tomoro על 150 המהנדסים שלה, כאלו שכבר התאמנו על ענקיות כמו טסקו (Tesco) ווירג'ין אטלנטיק (Virgin Atlantic). ואם זה לא מספיק, יש עוד שלוש חברות בדרך לרכישה. הם לא באים לייעץ, הם באים להשתלט על הצנרת. המספרים שמאחורי ההייפ השוק שהם מכוונים אליו הוא בור ללא תחתית. ב-2026 שוק הבינה המלאכותית הארגוני אמור לגרד את ה-40 מיליארד דולר, עם יעד של 228 מיליארד עד 2032. אבל הכסף האמיתי נמצא בייעוץ ובפריסה – השכבה ש-DeployCo רוצה להחזיק בגרון. השוק הזה צפוי לזנק מ-14 מיליארד דולר היום ל-116 מיליארד דולר עד 2035. לפי מחקר של BCG, חברות הולכות להכפיל השנה את ההוצאה שלהן על בינה מלאכותית מ-0.8% ל-1.7% מההכנסות. מנכ"לים ברחבי העולם פשוט זורקים כסף על הבעיה בתקווה שהיא תפתור את עצמה, ו-OpenAI שם כדי לאסוף את השטרות עם שירות של "הנדסה מוטמעת". האמת המרה על המודל העסקי בזמן שחברות אחרות מנסות למכור "ענן" או "כלי עבודה", OpenAI בונה חומת הגנה סביב הלקוחות שלה. ברגע שמהנדס שלהם יושב בתוך המערכות שלכם ובונה לכם את תהליכי העבודה, אתם לא הולכים להחליף אותם בבוט של גוגל בשנה הבאה. זהו "נעילת לקוח" ברמה הכי אגרסיבית שיש. השוק אולי חוגג את החדשנות, אבל האמת היא ש-OpenAI פשוט מצאה דרך להפוך את עצמה לתשתית קריטית שאי אפשר לעקור בלי להרוס את הבניין כולו. השוק אולי חושב שהוא קונה בינה מלאכותית, אבל הוא בעיקר קונה לעצמו בעל בית חדש שגובה דמי ניהול בדולרים ובמהנדסים. אחרי הכל, למה למכור תוכנה כשאפשר למכור הבטחה לתשואה של 17.5% על חשבון היעילות של מישהו אחר? 🐻וול סטריט לייב🐻 ⚠️אין באמור ייעוץ השקעות, שיווק השקעות או המלצה לביצוע פעולה כלשהי. איני יועץ מוסמך. יש לפנות לייעוץ מקצועי אישי לפני קבלת החלטות.⚠️