תוכן הפוסט
לחץ מכירות היסטורי בפתח: קרנות הפנסיה והמוסדיים יוצאים למימוש רווחים? 🔎 $SPX $SPY $QQQ $SOXX בשבוע שעבר ראינו עליות יפות במדדים שהונעו בעיקר על ידי עליות ענק במגזר השבבים 📊. היום אמנם - השוק מעט אדום, אבל עם זאת, המדדים מראים חוזק עצום לעומת המצב הגיאופוליטי הרגיש מאוד. ❤️ ובדיוק עכשיו, - אנחנו כאן כדי לעדכן על הסיבה שדוקא כדאי להיות זהירים בימים הקרובים? בואו נדבר רגע על קרנות הפנסיה, קרנות הפנסיה עומדות לבצע מהלך משמעותי של "איזון מחדש" בתיקי ההשקעות שלהן - מה שצפוי להוביל למכירת מניות מסיבית בשווי של כ-25 מיליארד דולר במהלך החודש הקרוב. 📊 שימו לב - מדובר בהערכה הגבוהה ביותר למכירה חודשית שלא מתרחשת בסוף רבעון מאז תחילת שנות ה-2000. 🗓 כדי להבין את עוצמת האירוע - שימו לב לנתונים הבאים: הסכום הנוכחי גבוה ב-25% משיא המכירות החודשי הקודם - והוא מדורג בין 15 הערכות המכירה הגדולות ביותר שגולדמן זקס רשמו ב-25 השנים האחרונות. 🔎 כמה זה קיצוני? בדרך כלל הממוצע של מכירות כאלו עומד על 1.8 מיליארד דולר בלבד. - המכירה המתוכננת לחודש הזה גבוהה פי 12 מהנורמה שאנחנו מכירים מהעבר.📊 למה זה קורה? 🔎 כאשר המניות בתיק הפנסיה עולות בערכן מעבר למתוכנן - הקרנות חייבות למכור אותן כדי לחזור ליחס המקורי שנקבע בין מניות לאגרות החוב, וזה בדיוק מה שיוצר את לחץ המכירות הנוכחי. 💵 המצב הזה קורה בטיימינג מושלם - כשהמשקיעים הקטנים ממשיכים להזרים כסף לשוק בהתלהבות, אבל הגופים המוסדיים הגדולים כבר נמצאים בחשיפה מאוד גבוהה למניות... ⌛️ לכן המכירה של קרנות הפנסיה עלולה להוסיף שכבה של לחץ על שוק שגם ככה מרגיש עמוס וצפוף מאוד. 📊 למעשה - מתחת לפני השטח המוסדיים כבר התחילו לממש רווחים לאחרונה: בשבוע שעבר - בזמן שהמדדים קבעו שיאים חדשים וכולנו היינו באופוריה... קרנות הגידור ביצעו את הקיצוץ הגדול ביותר בחשיפה שלהן למגזר הטכנולוגיה בארה"ב מאז יולי 2024. 💵 זו היציאה השבועית השלישית בגודלה מהמגזר בחמש השנים האחרונות. היציאה מהשוק הונעה בעיקר על ידי מכירה של מניות שהוחזקו לטווח ארוך - והיא הורגשה כמעט בכל תת-מגזר - כולל חברות תוכנה, שבבים, חומרה וציוד תקשורת. 📊 נראה שהן פשוט בוחרות לקחת קצת כסף הביתה אחרי הריצה ההיסטורית של השוק? 📈 בנוסף לכל זה - "חלון הרכישות" של החברות סגור כעת, מאות מיליארדי דולרים שהיו אמורים לשמש חברות לקניית המניות של עצמן (מהלך שתומך במחיר המניה) ממתינים בצד - מה שעשוי להשפיע על הנזילות ועל הביקושים בשוק בשבועיים הקרובים... 💵 אנחנו עומדים בפני שבוע מאוד מעניין, שבו נראה אם הראלי והפחד לפספס את העליות יצליחו לנצח את לחץ המכירות והאיזונים של הגופים הגדולים? 📊 ולא לשכוח - שבוע ענק וכפי הנראה גם תנודתי לפנינו, מעל 2,100 חברות מדווחות השבוע - מעל 40% מה-S&P500 מדווחים בשבוע הזה (!) 🔎 וגולת הכותרת - 5 ענקיות הטכנולוגיה - ש-4 מהם מדווחות ביום אחד... 👌 מטא מיקרוסופט גוגל ואמזון - ביום אחד! 🚨 וגם - החלטת הריבית, ישיבת הפד, ונתוני התמ''ג... 📊 שבוע טוב ומוצלח חברים! 🎢 - התראות מניות חמות בטלגרם -🔎 להצטרפות לערוץ: 📡T.me/TheAmericanDream5📡 אין בנכתב המלצה לביצוע פעולה בני"ע ואין האמור מהווה תחליף ליעוץ.