TGTGInsighttelegram intelligenceLIVE / telegram public index
← Milad Nouri(ツ) میلاد نوری
Milad Nouri(ツ) میلاد نوری avatar

TGINSIGHT POST

Post #1494

@MiladNouriChannel

Milad Nouri(ツ) میلاد نوری

لیدلې11,200د پوسټ لیدلو شمیر
خپور شویکب ۵AP ۱۴۰۳-۱۲-۰۵ ۱۳:۰۱
مینځپانګه

د پوسټ مینځپانګه

این هفته (شاید همین فردا)، لاراول ۱۲ منتشر خواهد شد و یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های اضافه‌شده در این نسخه، پشتیبانی داخلی (Native) از GraphQL است. ‌‌ ‌یعنی از این به بعد، گرف‌کیوال به‌صورت پیش‌فرض و بدون نیاز به پکیج‌های اضافی در خود لاراول پشتیبانی می‌شود. ‌ خیلی وقت‌ها برنامه‌نویس‌ها (با هر زبان و فریم‌ورکی) برای شروع توسعه وب سرویس، سراغ توسعه وب‌سرویس‌های رِست (RESTful Apis) می‌رفتند. بعدها هم به دلیل عادت و تسلط روی این موضوع (REST)، در آینده کمتر سراغ گرف‌کیوال و... می رفتند. حتی ممکن است برخی برنامه‌نویس‌ها بعد از سال‌ها توسعه نرم‌افزار، همچنان گذرشان به گرف‌کیوال نیفتاده باشد. ‌ اما حالا با اضافه شدن پشتیبانی نیتیو از گرف‌کیوال در لاراول ۱۲، با توجه به گسترده بودن جامعه توسعه‌دهندگان این فریم‌ورک، احتمالا باعث می‌شود توسعه‌دهندگان جدید، همان ابتدای شروع کار توسعه وب‌سرویس، در مستندات رسمی و منابع آموزشی و... با گرف‌کیوال هم آشنا شوند و به دلیل عدم نیاز به پکیج‌های غیررسمی و... استفاده از آن هم به لیست انتخاب‌های برنامه‌نویس‌های بیشتری اضافه شود. ‌ ما هم چند سالی‌ست که براساس نیاز، در بیشتر پروژه‌ها، با GraphQL خیلی بیشتر از RESTful Api سروکار داریم. ‌ اگر برنامه‌نویس بکند هستید، برای تجربه و شناخت ابزارهای بیشتر هم که شده، گرف‌کیوال رو هم امتحان کنید. اگر برنامه نویس اندروید هستید هم کار با Apollo Client هم علاوه بر volley و Retrofit و... امتحان کنید. ‌ توضیح تکمیلی: احتمالا این خبر اشتباه است. ‌ 🖥@MiladNouriChannel