TGINSIGHT CHAT
علم الطَّـاقة الكيميتـي / قدمـاءَ المصـريّين
@kimit01
Edutainmentأهـلاً ومرحبًـا بكـم في #مملَكـةٰ_كيـمِيـت #مع_طاقة_الاهرام هُنـا في أرضِ الحضـارات.. لا، ولن يُجيـد البحث فيـه ومعـرِفَة خفاياه إلاّ المصرييـن أو من عندهم شغف العلم والخمياء ✨مصـر ليسـت دولةً تاريخيَّـة! مصـر .. جـاءت أوّلاً ثُمّ جـاءَ التـاريخ✨
المنشورات الأخيرة
صفحة 45 من 85 · 1,014 منشور
نُشر 27 أغسطس
نُشر 27 أغسطس
سألت نفسك فى يوم ليه الكل بيسعى لدم العذراء لتقديمه قربان.؟ ايه قيمة دم العذراء وليه هو تحديداً الاكثر قيمة.! وليه ديماً مرتبط بطقوس تضحيه كبيره ومشروط لنيل المنال وتحقيق الامنيات.! ايه الى الكيانات ديه تعرفه عن دم العذراء والبشر لا..؟ يجمعنا الحديث غداً…
نُشر 26 أغسطس
سألت نفسك فى يوم ليه الكل بيسعى لدم العذراء لتقديمه قربان.؟ ايه قيمة دم العذراء وليه هو تحديداً الاكثر قيمة.! وليه ديماً مرتبط بطقوس تضحيه كبيره ومشروط لنيل المنال وتحقيق الامنيات.! ايه الى الكيانات ديه تعرفه عن دم العذراء والبشر لا..؟ يجمعنا الحديث غداً عنه واحتمال نتكلم عن بافوميت كتقريب لبوست الماسونيه. الى هعتبره الحدث الأعظم حتى على احداث امريكا ياترى عارفا ايه قيمتك ولا لسه لو تعرفي اكتبي في التعليقات ولو متعرفيش اكتبي منتظره هنعرف بكره عن سيدة الكون كتير جداً. #حور_ام_اخت_النور_في_الافق 🕊🙏🕊
Hashtags
نُشر 26 أغسطس
صباحكم نور وبركه وسرور ردد ها الكلمات بصوتك استشعر الحب
نُشر 26 أغسطس
صباح الخيرات والبركات صباح من نعمات متجدده المنشور نزل اه والله نزل بس مش هنا نزل للناس المتفاعلين دمتم سالمين واعيين 🕊🙏🕊
نُشر 25 أغسطس
كما تَعهد ( هو ) بالعوده وإعاده البناء ، تَتبعت خطوات أجدادى وتعهدت ( انا ) هنا بالكشف عن الأسرار الغير مسموح بمعرفتها للعامه ولكنى لست وحيداً فأنتم تعلمون معلي ماسترات وباحثين أكثر من رائعين هنا فى الكشف عن كل الأسرار تعهدت بكشف الأسرار والسر قد يتسبب فى ملاحقتى والسر الغد عن الشياطين وبه ٦ خطوط فُتحت لتتبعها وستصل لكنز مردى جداً ، كما قتله ( هؤلاء ) من فى الكتاب ، سيلاحقنى نسلهم من هم بيننا .. كيف يتخفى ( هم ) بيننا ؟ كيف تخطو الأختام ! وكيف قتله ( الكتاب ) بوست بكره مختلف ! يا ترا هلاقى الاقبال الى يجبرنى أنى انزله ؟؟ لو فوق استيعابك متتابعش هنا الحقيقه الحقيقه وبس وديماً الحقيقه مرعبه على غير العاده ( انا ) بضحى للكشف عنها مين يسعى للمعرفه ! ومن يسعى للتعجرف سنرى . على حسب الإقبال بكره هتقرو اختياركم أنتم مش اختيارى انا واظن أن ااي البوست الي فات وضح مين مستعد ومين لا بس قلت أدى فرصه #حور_ام_اخت_النور_في_الافق 🕊🙏🕊
Hashtags
نُشر 25 أغسطس
نُشر 24 أغسطس
واروح اطير انا علشان اجهز لمنشور عن السحر الي يخوف هههههههه دمتم سالمين واعيين سلام إلى اهل السلام الساعيين في طريق السلام #حور_ام_اخت_النور_في_الافق 🕊🙏🕊
Hashtags
نُشر 24 أغسطس
أخباركم ايه؟ جاهزين! جبتوا المشروب الجميل واللب (البزر )علشان التسالي طيب يلا بينا فتّح عقلك معايا كده. Magick.. الكل بيقول على كل ما شي خفي وغامض بالنسبالهم إنه سحر ودا للتخويف مش أكتر إنما لو فكرت لثواني بعقلك أنت هتستنتج إنه فن وعلم وكل اللى مزروع فيك ده تخويف وتهويل بس للأسف مش كده وبس هقولك أنا بقى الماجيك هو إحداث تغيير وفقًا ا للإرادة أو ممكن نقول حدوث تغيير مرغوب فيه أو هو ميلان الطاقه للتغير بس أنا لو هعّرفه هقولك إنه تطور واعي من خلال توجيه الطاقة جميل..؟ الهدف من السحر عامةً فى مدارس الويكا - تدريب العقل عن طريق تسخير الطاقة العليا وجعلها أكثر سهولة للوصول لها زي الحدث والإلهام والخيال الإبداعي من خلال الاعتماد على قوة اللاوعى الهائلة وهيا تفعيل فصين الدماغ معًا واستخدام مساحة بيسموها المنطقة الصامتة فى محاولة استخدام اكثر من 10% من عقلنا. هو ده السحر الحقيقى والغرض منه. عامةً لو فكرت ثواني .. إحنا بنشوف حوالي سبعين طيف من الضوء وكلهم مبيأثروش علينا اللي بيأثر علينا هو الأشعة الخفية اللي مبنقدرش نشوفها, زي الأشعة السينية وفوق البنفسجية. كلنا درسنا ده كويس أوي كذلك الماجيك بيدور حول تركيز طاقات أكثر دقة وغير جسدية وتوجيهها نحو عمل التغيير.. بتحتاج طبعًا خبرة وتدريب وتحس بإرادة العقل وقوته عشان توصل لده تم تصميم أعمال مثل التأمل والتحكم في التنفس والعمل الصوتي وعمل الجسم والتصور والدراما والطقوس وغيرها لتحسين أجسامنا وعقولنا وشحننا بشكل أفضل وتحقيق التوازن بيننا وتمكيننا من إدراك كل الطاقات الخفية زي الهالات وطاقة الكون وغيرها الماجيك مبيتعاملش مع الكلمات والحروف بشكل كبير لو رجعنا لبوستات العقل الباطن القديمة هنلاقي إني قولت اللاوعى بيتعامل مع الرموز اكتر لأنه بيأثر فيها وبتأثر فيه وكمان الماجيك بيستخدم قوة اللاوعى " الرموز " والمجال اللي بينتج عن ده يتمتع بقوة هائلة جدًا من الطاقة بنستفيد منها للقضاء على الأنا وآليات الرقابة المادية بكل أشكالها وإدراك الحقائق بشكل أكثر دقة تجربة الوحي المباشر مش هقدر أشرح الرموز وتأثيرها بشكل مميز لأنه بيتعرف من التجربة وأي حد جرب أي نوع من أنواع الماجيك هيفهم إن الرموز تبدو متجانسة مع أنواع معينة من الطاقة كمثال بعض السحرة اما ترحلهم يقولك عشان تجذب الحب لازم تعمل الآتى: عليك ارتداء النحاس مثلا كسوار وأنك تحط عطور وردية اللون. لو سألت ليه؟ هجاوبك أنا: لأن الاتنين دول مرتبطين بكوكب الزهرة المرتبط بالحب فهو بيعمل على الجذب بين الرموز والطاقه فهمت كدا ..؟ وده واحد من أقدم أساليب ممارسة السحر السلمي لكل طاقة رمز مرتبط بها يجذب طاقة المطلوب السحر دايما مرتبط بالطلب للأموال والسلطة وديه متلازمة خاطئة تمامًا هو مش الغلط طلب الحاجات ديه الغلط هو استغلال الماجيك الخاطيء أى ساحر دارس سحر كويس هيقولك الى انا هقوله ده لما تمارس السحر مش بالضرورة الحصول على ما تريد بل ستحصل على ما تحتاج وده قاعدة مضيئة عندهم عشان تستخدم السحر المؤثر حطها قاعدة إنك هتستخدم تقنيات كتير سواء ترتيل أو غيره لتغير حالة وعيك ورفع الطاقة وبعدين توجيه تلك الطاقة لإحداث التغيير المطلوب سواء ماديًا او روحانيًا السحر بيعمل بحسب النية ولكن السحر الأبيض بيمنع فرض شيء على أي شخص أيًا كان ضد إرادته، مثلا مفيش مشكلة ان ترتل تعويذه تساعدك انك تحصل على شغل لأن ده هيرجع ليك أنت وبس إنما إنك تستخدم السحر عشان مثلا تخلي بنت تنام تحبك أو توافق تتجوزك او العكس كده أنت فرضت شيء على إرادته والسحرة عامةً من قوانينهم احترام الإرادة الحرة للبشر الماجيك هو التزام لنفسك بقوانين كونية ضرورية جدًا جدًا عشان تكون ساحر جيد ويتطلب التصميم والمثابره والقوة والانفتاح على التغيير وغياب الحقد واكتساب المرونه وحب الحياه وحب الطبيعة وحب نفسك قبلهم. الماجيك هيعلمك عن التدفقات الطبيعية للطاقة فى الكون وخطوط الرعي دي خطوط الطاقة الي في الأرض وغيرها عشان تعمل فى انسجام منها لإحداث تغيير إيجابي فقط سواء روحيًا ا أو و ماديًا أو في نفسك أو بيئتك فى ناس كتير بتتسأل ايه علاقه السحر بالوهم الماجيك انواع كتير جدا جدا ومدارس اكتر وكل ساحر قادر على انشاء مدرسته الخاصه. ولكن الماجيك الحقيقى هو احداث تغيير حقيقى وفى سحر الوهم والايهام وغيره والسحر الاسود طبعا يا شقي انت وهي هكلمكم عنه اكيد السحرة كلهم بيعملوا فى 10 قواعد اما القاعده ال 11 عندهم هى عدد الطاقات الخفيه تمام كدا مع تطورك وتمرسك فى السحر تصبح الرموز اكثر اهميه وقوه وتصبح اسهل فى القاء التعويذات أو التوكيدا أو المانترا مع احداث تغييرات ماديه بسهوله جدا جدا زى الافلام بالظبط ايوة الماجيك عامةً عمليه مؤلمه جدا عشان مش من السهل الحفاظ على الانضباط وعمل شاق التعامل مع الطاقه المنبعثه دون فقد التوازن للحظه الماجيك يعنى الصدق مع نفسك وتظل صادقا. اتركم في سلام وأمان
نُشر 24 أغسطس
نُشر 24 أغسطس
ازيكم يا أهل الخير عاملين ايه انشاء الله طيبين تسمحلي اتناقش معك لو سألتك الان معنا كلمة #ماجك magick# اكيد هيرد حد بسرعه ويقولي يا عم سائح دا أعمال سفليه وانت عارف هقولو طيب ماتيجي افهمك يعني ايه بدل المفهوم الي عندك دا بس عندي شرط هفهمك كل حاجه بس عاوزك تجهز نفسك للشرح وتحضر قهوتك كدا ونتقابل بليل في بوست إنما ايه تمام ومتنساش التفاعل ولو مش حابب تعلق بيكفي ملصق تفاعلك بيديني دفعه اني اخرج اكتر وادي اكتر يلا منتظر اشوف التفاعل اسيبكم دلوقتي عندي رحله لكوكب المشتري 😂😂😂 دمتم سالمين واعيين #حور_ام_اخت#النور_في_الأفق 🕊🙏🕊
Hashtags
نُشر 23 أغسطس
تمت جلستنا بكل حب بفضل الله وبرحمته، شكراً لله 🙏🏻 شكراً لرؤساء الملائكة 🙏🏻 شكراً للملائكة 🙏🏻 شكراً للماسترات الصاعدين 🙏🏻 شكراً للمرشدين الروحيين 🙏🏻 شكراً لذواتنا العليا 🙏🏻 شكرا للأرواح التي حضرت معنا 🙏 الجلسة مبرمجة 5 ساعات