TGINSIGHT CHAT
سید عباس عراقچی
@s_a_araghchi
Politicsکانال اطلاع رسانی دکتر سید عباس عراقچی، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران🇮🇷 توییتر: twitter.com/araghchi اینستاگرام: instagram.com/araghchi
پستهای اخیر
صفحه 66 از 85 · 1,012 پست
منتشرشده ۲۳ دی
🎥مصاحبه اختصاصی شبکه الجزیره با سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه/۱: 🔹 اعتراضات و تظاهرات در ایران چیز عجیبی نیست. در هر نظامی که بر پایه دموکراسی بنا شده باشد، حق تظاهرات مسالمتآمیز محفوظ است. قانون اساسی ایران نیز به این حق به صراحت اشاره کرده است. 🔹بنابراین، ابراز دیدگاهها، شکایات و اعتراضات مردم از طریق تظاهرات و تجمعات، در چارچوب اصول پذیرفتهشده است. 🔹اما آنچه این بار با آن روبهرو هستیم کاملاً متفاوت است؟ به نظر من میتوان این اعتراضات و سپس حوادثی که پس از آن رخ داد را به دو مرحله تقسیم کرد. مرحله اول از ۲۸ دسامبر ۲۰۲۵ تا ۷ ژانویه ۲۰۲۶ بود که تظاهرات کاملاً مسالمتآمیز و برای بیان شکایات و اعتراضات بود. 🔹در برخی موارد این تظاهرات شاهد مقداری خشونت بود و این امری طبیعی است. دولت با منطق با این اعتراضات برخورد کرد. رئیسجمهور مسعود پزشکیان با اعضای اتاق بازرگانی، تجار و فعالان اقتصادی وارد گفتوگو شد و دیدگاهها و ایدههایشان را شنید و برای حل مشکلاتشان تلاش کرد.از دل این گفتوگوها برخی پیشنهادها و طرحهای اقتصادی مطرح شد. همچنین نمایندگان تجار، فعالان اقتصادی و اصناف به جلسات دولت ایران دعوت شدند و با آنها گفتوگو انجام گرفت. 🔹مسیر خوبی در پیش بود، هرچند با مقداری خشونت همراه بود. عناصر پلیس و نیروهای امنیتی ایران مسلح نبودند در تظاهرات حضور داشتند تا سطح خشونت از حد معمول فراتر نرود. در این مدت هیچ کشتهای نداشتیم، فقط تعدادی مجروح بودند. 🔹از هشتم تا دهم ژانویه تحول بسیار مهمی رخ داد و آن ورود عناصر تروریستی به صحنه بود. آنچه میگویم مبتنی بر اسناد و مدارک است. به برخی از این مدارک اشاره و اعلام شده و برخی دیگر را هم بهزودی اعلام خواهیم کرد. سلولهای تروریستی سازمانیافته و آموزشدیده بودند و با سلاح وارد جمعیت معترضان شدند. ناگهان با افرادی در میان معترضان روبهرو شدیم که سلاح داشتند و به سمت نیروهای پلیس و نیروهای حفظ نظم شلیک میکردند. 🔹مهمتر و عجیبتر اینکه این افراد به سمت خود معترضان هم تیراندازی میکردند و تلاش داشتند تعداد کشتهها را افزایش دهند. این پدیدهای عجیب بود؛ عناصری وارد تظاهرات شدند و هدفشان افزایش تعداد قربانیان بود. 🔹چرا چنین قصدی را داشتند؟ به نظرم به خاطر اظهارات رئیسجمهور آمریکا بود که گفته بود اگر ایران به روی معترضان شلیک کند، ما مداخله خواهیم کرد. ما به روی معترضان شلیک نکردیم، اما آنها نقشه شومی داشتند و فکر میکنم از خارج هدایت میشدند. این نقشه شوم در خارج از کشور طراحی شده و توسط عواملشان در داخل اجرا شد. آنها تلاش کردند با افزایش تعداد کشتهها، رئیسجمهور آمریکا را وادار به مداخله کنند. 🔹بنابراین هدفشان روشن بود و شروع به تیراندازی به سمت نیروهای پلیس و امنیتی کردند و حتی به سمت معترضان. عناصر تروریستی تیراندازی کردند و تعداد زیادی کشته در این حوادث به جا گذاشتند. تعدادی دیگر از قربانیان متأسفانه با سنگ و چوب کشته شدند. 🔹بعد از آن تحول دیگری رخ داد و آن ایجاد وحشت بود. این امر عجیب بود و ما تنها در سوریه داعش و گروههای مشابه داعش چنین چیزی دیده بودیم؛ برخی افراد را زنده زنده سوزاندند. عناصر تروریستی برخی نیروهای پلیس را زنده زنده سوزاندند و سر بریدند. 🔹این رفتار به هیچ وجه با فرهنگ ایرانی سازگار نیست. همچنین مساجد را به آتش کشیدند. غیرممکن است یک ایرانی مسجد را به آتش بکشد، زیرا فرهنگ ما چنین اعمالی را جایز نمیداند. تروریستها مجروحان را هم هدف گلوله قرار دادند. اماکن عمومی و اموال شخصی شهروندان را هم به آتش کشیدند. 🔸@s_a_araghchi
منتشرشده ۲۳ دی
🎥تیزر شبکه المنار در خصوص گفتگو با سید عباس عراقچی وزیر خارجه کشورمان 🔸@s_a_araghchi
منتشرشده ۲۳ دی
📸 سیدعباس عراقچی وزیر امور خارجه در مسیر پیوستن به راهپیمایی اتحاد مقدس ایرانیان علیه تروریسم صهیونی-آمریکایی 🔹وزیر خارجه کشورمان پس از دیدار روز گذشته با سفرای خارجی و به دلیل ترافیک و تراکم بسیار شدید خیابان ها برای پیوستن به تجمع مردمی از موتور سیکلت استفاده کرد. 🔸@s_a_araghchi
منتشرشده ۲۲ دی
📌توییت دکتر عراقچی در مورد تماس تلفنی با وزیر خارجه انگلیس 🔹در گفتوگوی تلفنی عصر امروز با خانم اوت کوپر وزیر امور خارجه انگلیس، تصریح کردم که انگلیس طبق تعهدات حقوقی بینالمللی موظف به تضمین امنیت و ایمنی کنسولگری و سفارت ایران در لندن است. اگر بریتانیا نتواند به وظیفه خود برای حفاظت از نمایندگی های دیپلماتیک عمل کند، ایران چاره ای جز بررسی تخلیه پرسنل خود نخواهد داشت. 🔹من همچنین از بریتانیا خواستم تا از مداخله در امور داخلی ایران، از جمله با ادامه عدم اقدام علیه تروریستهای مورد حمایت اسرائیل که خود را به عنوان سازمانهای خبری معرفی میکنند، خودداری کند. وزارت ارتباطات انگلیس قوانین و مقررات روشنی بر علیه تحریک خشونت و تمجید از تروریسم دارد. دولت بریتانیا باید حداقل قوانین داخلی خود را رعایت کند. 🔸@s_a_araghchi
منتشرشده ۲۲ دی
📸حضور سیدعباس عراقچی وزیر امور خارجه در راهپیمایی اتحاد مقدس ایرانیان علیه تروریسم صهیونی-آمریکایی 🔸@s_a_araghchi
منتشرشده ۲۲ دی
🎥 سیدعباس عراقچی وزیر امور خارجه در راهپیمایی اتحاد مقدس ایرانیان علیه تروریسم صهیونی-آمریکایی 🔹حضور مردم موجب دلگرمی ماست مردم قدرتمند در صحنه باشند؛ ما هم در صحنه هستیم. 🔸@s_a_araghchi
منتشرشده ۲۲ دی
📸نشست سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه با سفرا و روسای نمایندگی خارجی مقیم تهران 🔸@s_a_araghchi
منتشرشده ۲۲ دی
📸نشست سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه با سفرا و روسای نمایندگی خارجی مقیم تهران 🔸@s_a_araghchi
منتشرشده ۲۲ دی
📸حضور سیدعباس عراقچی وزیر امور خارجه در راهپیمایی اتحاد مقدس ایرانیان علیه تروریسم صهیونی-آمریکایی 🔸@s_a_araghchi
منتشرشده ۲۲ دی
📸نشست سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه با سفرا و روسای نمایندگی خارجی مقیم تهران 🔸@s_a_araghchi
منتشرشده ۲۱ دی
📌توییت دکتر عراقچی در پاسخ به توییت وزارت امنیت داخلی آمریکا 🔹همین چند روز پیش، یک زن جوان بیگناه در ایالات متحده - یک شهروند آمریکایی و مادر سه فرزند - توسط پلیس مهاجرت آن کشور از فاصله بسیار کم به قتل رسید. 🔹دولت ایالات متحده آن خانم را "تروریست داخلی" نامید، رئیس جمهور ترامپ قتل او را دفاع پلیس از خود خواند، و وزارت امنیت داخلی آمریکا همه شهروندان آن کشور را تهدید کرد که "اگر دست به یک افسر یا مامور فدرال بزنید، با تمام شدت اعمال قانون خواهید شد." 🔹اما اینجا در ایران، افسران پلیس توسط تروریست های واقعی که آقای پمپئو آشکارا آنها را عوامل موساد معرفی کرد کشته می شوند. ما مدرک داریم. 🔹آیا کلیپ زیر یک "اعتراض" برای آزادی به نظر می رسد؟ یا دقیقاً از همان نوع صحنه هایی است که دولت ایالات متحده هرگز در داخل مرزهای خود تحمل نخواهد کرد؟ 🔸@s_a_araghchi
منتشرشده ۲۱ دی
📌پیام دکتر عراقچی در خصوص سفر وزیر خارجه عمان به تهران 🔹 جناب آقای بدر البوسعیدی وزیر امور خارجه عمان سفر موفقیت آمیزی داشتند. ما بحث مهمی در مورد همه مسائل مورد علاقه و نگرانی مشترک داشتیم و برای پیشبرد همکاریهای دوجانبه و منطقهای تبادل نظر کردیم. 🔹عمان همواره با حسن نیت، نقش مهمی در ارتقای صلح و ثبات در منطقه ما ایفا کرده است. https://x.com/araghchi/status/2010200964578398272?t=n134nQwGbt2U30LTXto_kQ&s=19 🔸@s_a_araghchi