TGINSIGHT CHAT
تنویر
@Tannver
Law"تنویر" رسانه ای است مستقل و روشنگر رخدادها، مسائل روز و تصمیمات تاریخ ساز وکالت و کانون های وکلای دادگستری ایران كه با استعانت از حضرت حق و يارى جامعه فخيم وكالت به منظور تنوير افكار عمومى همكاران مطابق حقايق گام بر میدارد.مریم رهنما. @Mahroo247
پستهای اخیر
صفحه 79 از 85 · 1,010 پست
منتشرشده ۳۱ تیر
تا این لحظه هیچ عضوی نامزد سمت منشی نشده است. @Tannver
منتشرشده ۳۱ تیر
سالن جلالی نائینی @Tannver
منتشرشده ۳۱ تیر
آغاز جلسه با تلاوت آیاتی از قران کریم @Tannver
منتشرشده ۳۱ تیر
دومین نشست از هیات مدیره دوره سی و یکم @Tannver
منتشرشده ۳۱ تیر
دومین نشست از هیات مدیره دوره سی و یکم @Tannver
منتشرشده ۳۰ تیر
به قلم جناب وکیل فرید نیک پی @Tannver ☑️ بفرمائید شرم داستان انتخابات هیأت رئیسه کانون وکلای مرکز در روز بیست و نهم تیرماه، تداعی یکی از قسمت های برنامه #بفرمایید_شام ، شبکه «من و تو» را میکرد، آنجاکه یکی از شرکت کنندگان با لطائف الحیل و رفتاری مزورانه موفق به فریب دیگران و جلب آراء آنان شده اما در مقابل خود با بی شرمی تمام به دیگران امتیاز بسیار کمی میدهد تا در نهایت برنده بی اخلاق رقابت شود، توجیه برنده هم این بود که برای رسیدن به هدف، انجام هرکاری مجاز است!.. نتیجه نهایی این رقابت غیرمنصفانه را البته میلیونها ببینده تلویزیونی در نگاه خشمگین یکی از شرکت کنندگان بوضوح خواندند؛ اینکه آروز داشت این مسابقه به عقب برگردد تا چنان وسیله و هدف برای طرف بسازد که در پایان عایدی خود را صرف ترمیم جراحات! و سیسمونی نوزاد نامشروع در راهش کند!!.... بلاتشبیه @Tannver
Hashtags
منتشرشده ۳۰ تیر
صفحه دوم قسمت شرمآور داستان جائی بود که دونفر از اعضای هیئت مدیره، آرای وکلا به خود را به استهزا گرفته و در یک حرکت خفیف، به احدی از همکاران که عضو هیئت مدیره نیست رای دادند. تشخیص اینکه این دو رای منتسب به کدام جریان است، قدری سخت است. میتوان این نحوه از رای دادن را از یک سو متعلق به جریان حرفهای و بعنوان اعتراض به بد عهدی جریان تشکل علمی و پشت کردن آنها به آرای وکلا به نفر اول انتخابات دانست و یا از دیگر سو این دو رای را متعلق به جریان تشکل علمی و هم پیمانانش برای تخفیف موقعیت جریان حرفهای در هیئت مدیره دانست. این حرکت هرچه بود، یک توهین تمام عیار به چندین هزار وکیل عضو کانون مرکز بود که هر کدامشان به تنهائی شایستگی حضور در هیئت مدیره و هیئت رئیسه کانون را دارند. نتیجهی این روند ناصواب منجر به این شد که هیچ یک از اعضای اصلی داوطلب قبول سمت منشی هیئت رئیسه نشدند به گونهای که تلاشهای جناب دکتر مالکی برای اعتبار بخشی به این سمت از طریق ذکر نام منشیهای ادوار قبل کانون نیز بی حاصل بود. از روند ایجاد شده میتوان اینگونه استنباط کرد که از جریان حرفهای کسی داوطلب این سمت نشد، چون در جریان وابسته به تشکل علمی و هم پیمانانش ظرفیتهای تعامل را ندیده است و از طرف دیگر کسی از وابستگان تشکل علمی داوطلب این سمت نشد، چرا که منشی هیئت رئیسه بودن را یا دون شأن میدانست و یا اینکه از بد عهدی رنجیده خاطر بود.امّا، آنچه یکشنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۹ در سالن جلالی نائینی رخ داد، حاصل پشت کردن به آرای وکلا است و در آینده از آن بعنوان سیاهترین روز تاریخ کانون نام برده میشود. وقتی ابزاری به نام رای سفید وجود دارد که بسیار هم محترمانه است، چرا باید از نوشتن نام همکاری که عضو هیئت مدیره نیست، بعنوانوسیلهای برای اعتراض به روند شکل گرفته توسط تشکل علمی و هم پیمانانش و یا تخفیف موقعیت جریان حرفهای استفاده شود. روندی که از ۲۹ تیر ۱۳۹۹ آغاز شد، حکایت از روزهای سخت کانون و هیئت مدیره دارد. مگر اینکه ۴۸ ساعت تنفس ایجاد شده موجب تغییر نگرش در هر دو جریان شود. اعضای هیئت مدیره یادشان نرود، صندلی هائی که برای مدت دو سال برایشان رزرو شده است، محل جلوس بزرگانی بوده است که جامعه داخلی و بینالمللی وکالت به آنها مفتخر بودهاند و هستند. به رای دهندگان احترام بگذارید، از قیاس بلاوجه پرهیز کنید و به روزی بیاندیشید که نامتان به نیکی در تاریخ کانون ثبت نشود. با روشهای ناصواب، همدستِ ناخودآگاه مغرضان کانون نشوید. آنچه اتفاق افتاد، بازی باخت باخت است و برندهای ندارد. مازیار طاطائی ۳۰ تیر ۱۳۹۹ @Tannver
منتشرشده ۳۰ تیر
به قلم جناب وکیل مازیار طاطایی صفحه ۱ بازی باخت باخت یکشنبه ۲۹ تیرماه ۱۳۹۹، پس از کش وقوس های زیاد و متعاقب تائید نتیجه انتخابات هیئت مدیرهی مورخ ۵ تیرماه، هیئت مدیرهی دوره سی و یکم به منظور انتخاب اعضای هیئت رئیسه تشکیل شد. جناب نادر خان دیوسالار ریاست سنی جلسه را عهده دار شدند و در ابتدا برای ریاست هیئت مدیره انتخابات صورت گرفت. تنها کاندیدای این سمت، جناب دکتر جلیل مالکی از اعضای موثر تشکل علمی بودند و از گروه منتسب به جریان حرفهای هیچکس داوطلب این سمت نشد. دلیل این موضوع احتمالا آگاهی جریان حرفهای از توافقات قبلی و بیرونی اعضای تشکل علمی و جناب سمامی و سرکار خانم توسلی در خصوص تقسیم سمتها در هیئت رئیسه بود که عدم توفیق جریان حرفهای را قطعی کرده بود. همانگونه که انتظار میرفت جناب مالکی ۵ رای اعضای تشکل متبوع خود و دو رای خانم توسلی و آقای سمامی را کسب کرد. اما به لحاظ اینکه حد نصاب لازم حاصل نشد، انتخاب ریاست هیئت مدیره به دور دوم کشیده شد. در این میان رایزنی های جناب دکتر حبیبی موثر افتاد و در دور دوم، دونفر از جریان حرفهای نیز به آقای مالکی رای دادند و آقای مالکی با ۹ رای به سمت ریاست انتخاب شدند. تا اینجا هرچه اتفاق افتاد در نهایت به نفع کانون بود زیرا رئیسی که با رای بالای هیئت مدیره انتخاب شود، از اقبال عمومی بیرونی بیشتری نیز برخوردار خواهد بود. از اینجا به بعد، روند انتخابات هیئت رئیسه شکل دیگری به خود گرفت. روند به گونهای بود که حکایت از انصراف اعضای تشکل علمی و هم پیمانان آن از توافقی داشت که گویا قبل تر و یا در فاصله تنفس بین دو رای گیری برای ریاست هیئت مدیره حاصل شده بود. در حالی که بسیاری انتظار داشتند جناب دکتر کارن روحانی نیز داوطلب سمت نائب رئیسی کانون شوند، نام ایشان در بین داوطلبین این سمت قرائت نشد. قبل از توزیع اوراق بین اعضای هیئت مدیره جناب دکتر آذربایجانی به دلایلی که بیان کردند درخواست انصراف جناب زاهد پاشا از داوطلبی سمت نائب رئیسی را داشتند که با پاسخ رد ایشان، رای گیری آغاز شد و از بین سه نفر داوطلب نائب رئیسی که نفر اول انتخابات یعنی جناب دکتر حجتی نیز از از جملهی داوطلبین بودند، تنها ۵ نفر به ایشان رای دادند و درنهایت جنابان زاهد پاشا و سمامی به ترتیب با ۷ و ۶ رای بعنوان نواب رئیس انتخاب شدند. از اینجا به بعد، انتخابات تنها توهین به جامعه وکالت بود، آقای دکتر حسن زاده از داوطلبی برای این سمت انصراف دادند و نهایتا خانم سوده حامد توسلی و آقای دکتر حبیبی به ترتیب با ۵ و ۳ رای بعنوان بازرس انتخاب شدند. تعداد آرای خانم توسلی حکایت از این دارد که لااقل دو نفر از اعضای هیئت مدیره که عضو تشکل علمی و یا هم پیمان آن هستند به ایشان رای ندادند و علیرغم داشتن رای خانم توسلی برای ریاست و نائب رئیسی به ایشان پشت کردند. جناب دکتر حبیبی هم با کم لطفی بسیار زیاد هر دو جریان تنها دو رای را کسب کردند (از ۳ رای ایشان قطعا یک رای متعلق به شخص دکتر حبیبی بوده است و بدیهی است دو رای دیگر را جریانی به ایشان دادهاند که بر عهد خود با نامبرده ایستاده بودند). به عبارتی می توان اینگونه تلقی کرد که جریان تشکل علمی و هم پیمانانش بر خلاف توافق اولیه به ایشان رای نداده اند و شاید هم بر عکس!!! جریان حرفهای از رای دادن به ایشان امتناع کرده اند، کمااینکه صحبتهای جناب حبیبی حکایت از بد عهدی داشت. @Tannver
منتشرشده ۳۰ تیر
به قلم جناب وکیل سعید باقری @Tannver براي ثبت در حافظه تاريخي كانون وكلاي دادگستري مركز به بهانه اتفاقات ديروز ( ٩٩/٤/٢٩ ) در هيئت مديره كانون وكلاي مركز دوره ٢٨ هيات مديره،تشكلي كه به نقض عهد و پيمان شهره است از جناب دكتر كاميار در خواست مي كند به جناب دكتر نجفي توانا براي رياست راي دهد و بالاخره با تلاش و اصرار دوستان و لابي گسترده و التماس تشكل مذكور دكتر كاميار راضي شده و دكتر نجفي توانا به لطف راي طلايي دكتر كاميار در رقابت شش شش مانده و بعد از سه بار رایگیری با قرعه ایشان رييس كانون وكلاي مركز در دوره ٢٨ مي شود، متقابلاً دكتر كاميار به اصرار دکتر عيسي امینی نامزد بازرسي میشود ولی با نامزد شدن دكتر كاميار در اقدامي غير منتظره و غير اخلاقي بلافاصله دكتر عيسي اميني از تشكل مذكور هم نامزد بازرسي شده و تشکلی ها به ايشان راي مي دهد، !! دكتر كاميار از اين بي اخلاقي متحير مي ماند! دكتر شهبازي نيا نيز كه تلاش محوري در راضي كردن دكتر كاميار براي جذب راي وي داشته است از اين رفتار بسيار مكدر و شگفت زده مي گردد و شديداً آنها را سرزنش مي كند و تقريباً از همين جا دكتر شهبازي نياي نجيب و شكيبا از تشكل علمي فاصله مي گيرد. ديرروز ٢٩ تير ماه ٩٩ نيز رفتار مشابه تشكل موصوف تكرار شد، در حالي كه در دور اول نامزد رياست منتسب به اين تشكل حائز كسب آراء لازم براي رياست نشد و راي گيري به دور دوم كشيده شد با رايزني كه صورت پذيرفت قرار بر اين مي شود جناب آقايان دكتر حجتي و دكتر حبيبي براي رياست به جناب مالكي راي داده و ايشان و يكي ديگر از اعضاي تشكل علمي نيز براي انتخاب يكي از نواب به جناب حجتي راي بدهند. اين دو بزرگوار به عهد خود وفا كردند اما تشكل مذكور باز هم نقض عهد كرد و نه براي نيابت به جناب حجتي راي داد و نه حتي براي بازرسي به جناب حبيبي راي مطلوبي داد ( لازم به ذكر است كه اقليت حرفه اي براساس تصميم قبلي به وي راي ندادند) البته جناب حبيبي به دليل ناراحتي از بي اخلاقي صورت گرفته از سمت بازرسي استعفاء دادند. اين نقل تاريخي براي شناخت بيشتر همكاران محترم از نحله اي صنفي با ويژگي هاي ناپسندي كه مذكور افتاد تحرير گشت. لطفاً فَتامل جَيّداً!!. باقري، سعيد ٣٠ تير ماه ٩٩ @Tannver
منتشرشده ۳۰ تیر
به قلم جناب وکیل بهروز علیپور @Tannver نگرانی برای وکلا جوان در پشت تریبون تبلیغاتی یا عرصه عمل از زمانی که افتخار اخذ پروانه وکالت نصیبم شده است تقریبا درتمامی مراسم تبلیغاتی پای صحبت های کاندیدا نشسته و گوش داده ام تمامی کاندیدا ها پشت تریبون تبلیغاتی، دغدغه های به حقی داشته اند معیشت وکلا جوان ، حفظ استقلال کانون و.... متاسفانه وقتی عده ای از این اشخاص با این شعار ها توانستند اعتماد و رای وکلا را جلب کنند در عرصه عمل زمانی که این شعار ها را در مقابل کسب مقام و حفظ منافع شخصی و منافع تشکل خاص دیدند با کج دهنی به تمامی وکلا در صدد حفظ منافع شخصی و منافع تشکل خود بر آمدند. انتخابات هیات رئیسه کانون وکلا مرکز نشان داد خیلی ها که نگران معیشت من و همکارانم و استقلال کانون بودند فی الواقع اینگونه نبود.شایسته بود در جهت حفظ اتحاد که منجر به وفاداری برخی منتخبین به شعارهایشان میشد دارندگان اکثریت رای در هیات مدیره نیم نگاهی هم به منتخب اول وکلا در انتخابات هیات رئیسه میکردند. پی نوشت: چنانچه تخلف انتظامی برای یکی از اعضا هیات مدیره (هیات رئیسه) هر چند به اشتباه اثبات شود در اذهان عمومی همه وکلا متخلف فرض میشوند.امکان پیشگیری از این فرض وجود داشت. بهروز علیپور @Tannver
منتشرشده ۳۰ تیر
به قلم جناب وکیل مسعود حاجیانی @Tannver آخرین میخ بر تابوتِ دموکراسیخواهی کانون وکلای مرکز ✍مصادره تمام و کمال سمتهای ریاست و نواب ریاست هیئت مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز توسط تشکلی خاص و حذف افکار و اندیشههای مخالف؛ چهره واقعی و بدون نقاب آن تشکل را نمایان ساخت. بی اعتنایی و بی توجهی به رای معنادار جامعه وکالت به منتخب نخست(آقای سید مهدی حجتی) که وکیلی فراجناحی و شجاع بوده، نشان از کنه و عمق ضمیر و پندار اعضای این تشکل میدهد. هر چند در بلند مدت و ادوار آتی این اقدامات اسباب خیر و رویگردانی جامعه وکالت از نامزدهای این تشکل خواهد شد ولیکن آثار و نتایج این اقدام باعث خدشه اساسی به جوهر وجودی کانون وکلا که همان دموکراسی در فعل و عمل است؛ خواهد شد. اگر تاکنون این نهاد دیرپا از حملات و آسیب های خارجی و بیرونی نحیف و ضعیف شده بود اما با انتخابات اخیر هیات مدیره؛ آخرین ضربه از داخل و درون به پیکره و ریشه کانون وکلا و بدست مسببان داخلی وارد شد. بهت و حیرت از تمامیت خواهی این تشکل نه اینکه موجب دلسردی قاطبه وکلا از حضور در انتخابات خواهد شد بلکه سبب می شود تا از ماهیت کانون وکلا هیچ چیزی جز یک رویا باقی نماند. در این شرایط صرفاً می توان آرزو کرد تا هر چه سریعتر، مسببان این وضعیت "آب رفته را به جوی برگردانند..." @Tannver
منتشرشده ۳۰ تیر
به قلم جناب وکیل محمد شیوایی کجوری «از عجايب و تاملات انتخابات هيات رئيسه در اولين جلسه سى و يكمين دوره هيات مديره كانون وكلاى دادگسترى مركز » - يك نفر كانديداى رياست كانون وكلا بود اما انتخاب به دور دوم كشيد ... - كسى كه محبوب است نه تنها به جهت آراى بالا بلكه به دليل شخصيت و توانمندى مثال زدنى مورد حمايت براى نائب رئيسى قرار نگرفت ..."جناب دكتر سيد مهدى حجتى " - كسى كه پرونده انتظامى ايشان حسب تصميم اعلامى دادگاه عالى انتظامى قضات مفتوح است بالاترين راى نائب رئيسى را كسب مى كند ... "جناب صمد زاهدپاشا" - شنيده هايى كه باور كردنى نبود محقق شد ! همان شنيده ها كه فلان عضو گفته راى من به رياست فلان شخص است چون از من حمايت كردند ! راى من به همان شخص است چون قول دادم ! - ١٢ عضو اصلي هيات مديره داريم ، عجب دردى كه بازرسان هيات مديره با ٥ و ٣ راى انتخاب شده اند! - در انتخاب بازرسان نام شخصى غير از اعضاي هيات مديره در تعرفه نوشته مى شود ... وااسفا ... - آيا به فكر وجاهت اين انتخابات هستيم ؟ - گفتنى بسيار است و خواهيم گفت اما كاش بدون معامله و بر اساس مصالح رفتار مى شد و انتخابات رقم مى خورد .. محمد شيوايى-۱۳۹۹/۴/۳۰ @Tannver