TGTGInsighttelegram intelligenceLIVE / telegram public index
بازگشت به کانال‌ها
تنویر avatar

TGINSIGHT CHAT

تنویر

@Tannver

Law

"تنویر" رسانه ای است مستقل و روشنگر رخدادها، مسائل روز و تصمیمات تاریخ ساز وکالت و کانون های وکلای دادگستری ایران كه با استعانت از حضرت حق و يارى جامعه فخيم وكالت به منظور تنوير افكار عمومى همكاران مطابق حقايق گام بر میدارد.مریم رهنما. @Mahroo247

دنبال‌کنندگان233تعداد دنبال‌کنندگان کنونی
پست‌های ردیابی‌شده1,010تعداد پست‌های ایندکس‌شده
دسترسی اخیر6,765مجموع بازدیدهای اخیر
پست‌های اخیر

پست‌های اخیر

صفحه 80 از 85 · 1,010 پست

منتشرشده ۳۰ تیر

‍ به قلم جناب وکیل حمید توسلی @Tannver اخیرا برخی وابستگان هیئت هفت نفره واگذاری سمتهای هیئت رییسه کانون وکلا افاضاتی در قیاس این دوره با دوره ۲۹ مطرح فرمودند. این قیاس از چند جهت با اشکال مواجه است: ۱- در ابتدای دوره ۲۹ تشکل علمی اکثریت هفت نفره هیئت مدیره را در اختیار داشت و دو نفر به عنوان کاندیدای ریاست (نجفی توانا و حسین ابادی) معرفی شدند و هیئت مدیره با هشت رای آقای حسین ابادی را انتخاب کردند. بنا بر این از تیم حرفه ای کسی نامزد نشد. ۲- در دوره مذکور پس از انتخاب رییس، نجفی توانا، محمد نبی، مالکی و مصباح اقلیتی چهار نفره تشکیل دادند با این حال مصباح اسکویی به عنوان نایب رییس انتخاب شد. علیزاده طباطبایی نیز که جزو تشکلیها بود به عنوان بازرس انتخاب شد. اگر این نویسندگان قصد قیاس دارند باید این امر را قیاس کنند اگر چه : اوَّل مَن قاسَ ابلیس ۳-اصرار بر دمکراسی از سوی این عده امری تهوع اور است زیرا در جایی که فقط سی درصد در انتخابات شرکت میکنند و بالاترین رای نیز حامل آرای ۱۵ درصد واجدین شرایط است اصلا دمکراسی محقق نشده است (صرفنظر به ایرادات جدی به فرآیند انتخابات و شمارش) ۳- وقتی هیئت مدیره در انتخابات هیئت رییسه به کارن روحانی (که اصلا نامزد نبود) و هومن قشلاقی اذر (که اصلا عضو هیات مدیره نیست) رای میدهند یعنی بر این باورند که جلسه ی رسمی برای مسخره بازی است و اگر قوه قضاییه نیز تمسخر و بی اعتنایی به کانون را سرلوحه امور قرار دهد نباید تقصیری را متوجه قوه دانست حمید توسلی @Tannver

670 views

منتشرشده ۳۰ تیر

‍ به قلم جناب وکیل احمدرضا اسعدی نژاد چند نکته در خصوص حواشی انتخابات دوره سی‌ویکم جهت استحضار همکاران محترم؛ ۱-پیش‌تر به منتخب اول پیشنهاد نایب‌رییسی شد ایشان هم قبول کردند اما چند روز بعد پیشنهاد جدیدی مطرح نمودند که طبیعتا قابل پذیرش نبود. ۲- کسانی که اعتقاد دارند منتخب اول باید نایب رییس شود، در چهار دوره که منتخب اول از تشکل علمی بود، هیچ گاه اعتقادی به ضرورت نایب‌رییسی یا ریاست وی نداشتند. ۳- اینکه منتخب دوم و سوم، نایب‌رییس و رییس شدند، احترام به انتخاب وکلا محسوب نمی‌شود! ۴- در دوره ۲۸ همین دوستان، منتخب اول یعنی دکتر نجفی توانا را کنار گذاشتند و به منتخب هشتم برای ریاست (و نه نایب‌رییسی) رای دادند. ۵- اختلاف رای نفر اول و دوم تنها ۵۵ رای است. ۶- احترام به عقیده وکلا یعنی به منتخبین تشکل علمی که در ده سال اخیر همواره مورد توجه و انتخاب وکلا بوده‌اند، احترام بگذاریم و توهین نکنیم. ۷- احترام به نظر وکلا یعنی به نظر اکثریت هیات مدیره که تبلور دمکراسی است، احترام بگذاریم. ۸- افراد منتقد فعلی در زمانی که تصور می‌کردند اکثریت را کسب می‌کنند، تصاویری از ترکیب ۷ نفره هیات رییسه آتی مورد نظر خود منتشر کردند که یک نفر هم از غیر خودشان نبود! ۹- عده‌ای تمامی سعی خود را برای رد صلاحیت اعضای تشکل علمی کردند. بعد از انتخابات هم این تلاش‌ها برای ابطال انتخابات در دادگاه انتظامی قضات و انواع مشکل‌آفرینی برای رقبا ادامه یافت. ۱۰- در این مدت تفتین‌ها و توطئه‌های زیادی جهت ایجاد تفرقه بین دوستان تشکل علمی انجام شد. ۱۱- در مورد متحدین تشکل علمی، انواع تطمیع‌ها و تهدیدها صورت گرفت. اما در نهایت هم وکلا این گروه را انتخاب کردند و هم منتخبین در احترام به نظر همکاران، ترکیب هیات رییسه را تعیین کردند. مضافا اینکه از طیف مقابل تنها یک نفر برای نایب‌رییسی نامزد شد که مورد اقبال قرار نگرفت. یک نفر هم برای بازرسی کاندیدا شد که رای آورد. @Tannver

153 views

منتشرشده ۳۰ تیر

‍ به قلم جناب وکیل دکتر سید حمیدرضا موسوی @Tannver منتخب اول وكلا این مقایسه که برخی میگویند قبلا دکتر نجفی توانا نیز منتخب اول بود اما هیچ سمتی در هیات مدیره نداشت با عدم رای به نائب رئیسی دکتر حجتی به عنوان منتخب اول وکلا، قیاس مع‌الفارقی است اولا: دکتر نجفی در دوره ۲۸ هیات مدیره رییس بودند و طبعا به موجب قانون ریاست هیات نظارت نيز را بر عهده داشتند، پرواضح است که چقدر این امر در نفر اول شدنشان نقش موثر و پررنگي داشت ثانیا: رای وی متکی بر کار تشکیلاتی وجناحی بود برخلاف منتخب اول این دوره كه مورد اعتماد عمومي جامعه وكالت به عنوان شخصی مستقل،متعصب، معتدل، عملگرا و فراجناحی بود. ثالثا: دکتر نجفی بزرگوار ادعای ریاست داشتند نه نائب رییسی و از اين موضع نيز كوتاه نيامدند رابعا: رياست به بيش از يك نفر نمي رسد و قابل مقايسه با نائب رئيسي كه دو كرسي در هيأت مديره دارد نيست خامسا: آیا شعار ارجحیت منافع صنفی و فراجناحی بودن تشکل و انتخاب اصلح گوش فلک را کر نکرده است؟ سادسا : به نظر می‌رسد در کانون با نوعی از اُلیگارشی مواجهیم که به سوی توتالیتاریسیم می‌رود و در حال حذف شایستگان است #دهن_كجی_به_اراده_وانتخاب_وکلا سید حمیدرضا موسوی @Tannver

715 views

منتشرشده ۳۰ تیر

‍ به قلم جناب وکیل محسن شاهین @Tannver پس از انتخاب هیات رئیسه ، در فضای مجازی عده ای معترض این موضوع شده اند که چرا منتخب اول هیات مدیره در هیات رئیسه حضور ندارد ، این در حالی است که دکتر علی نجفی توانا چهار دوره نفر اول انتخابات هیات مدیره شدند و بیشترین رای را نیز در ادوار کانون کسب نمودند ولی تنها یک دوره بر کرسی ریاست کانون تکیه زدند؛ چرا این دیدگاه را در گذشته نداشتید و اعلام نمی نمودید ؟!!! دکتر مالکی هیچ پرونده ای در راستای تبصره ۴٨ نپذیرفته و به محض اطلاع بارها بصورت عمومی و از طریق رسانه ها، مخالفت خودشان را در خصوص قرار گرفتن در این لیست اعلام نموده اند آیا این اقدام جز انصراف قولی و فعلی تعبیر دیگری دارد؟! آیا وارونه نشان دادن این موضوع، منطبق با اخلاق و وجدان حرفه ای است؟!!! چرا اگر طیف مقابل خود را صالح برای تصدی ریاست کانون می دانستند، حتی از کاندیدا شدن برای ریاست کانون نیز ابا کردند!؟ آری تاریخ به خطا نمی رود و در حافظه آن اقدامات پیشینیان ثبت و حک گردیده و وکلای دادگستری نیز آنها را فراموش نکرده اند، ابتدایی ترین اصل در اظهار نظر مقید بودن به صداقت و رعایت انصاف است که ان شاالله همه متصف به آن باشیم و آرمان اتحاد را در حد شعار تنزل ندهیم. محسن شاهین ، ٢٩ تیرماه @Tannver

125 views

منتشرشده ۲۹ تیر

به قلم پیشکسوت گرامی وکیل بانو فریده غیرت @Tannver امروز انتخاب هیات رییسه کانون انجام شد .باانکه مدتها بود که درجریان تبلیغات تشکل علمی برای بدست گرفتن سکان کانون بودم ،ولی تصور نمیکردم اقدامات اقایان تابدین حد بوده که یکی از وکلای وابسته به این تشکل که جزء وکلای تبصره 48 بوده وهرگز نیز درصدد انکار این موضوع برنیامد را بعنوان رییس کانون انتخاب نمایند .گویا بدین وسیله به وکلای وابسته به این تبصره پیام دادند که نگران نباشید .از خشم وکلا نهراسید ماپشتیبان شما هستیم ،خواست جامعه وکالت هم ارزشی ندارد! بعد هم در انتخاب نایب رییس بازهم بی اعتنا به پرونده خلاف ایشان وبازهم بی اعتنا به خواسته وکلا به انتخاب شخصی که امکان تصمیم گیری جدیدی درباره ایشان وجود دارد،پرداخته واز همه اینها مهمتر از رای دادن به وکیل خوش نام ومتعهد وباسوادی که درانتخابات بالاترین رای راکسب کرد برای نایب رییسی هم خودداری کردند،ومعلوم نیست این اقایان برای رضایت چه کسی ،دست به چنین اقدامی زدند؟ قطعا برای رضایت جامعه وکالت نبوده است.اگر این تصمیم گیری تغییری نکند .این عمل اقایان درصفحات تاریخ باقی خواهد ماند.تاریخ به خطا نمیرود فریده غیرت @Tannver

968 views

منتشرشده ۲۹ تیر

‍ یادداشت به قلم وکیل بانو الهام نجفی @Tannver 🔷️ما بار گه دادیم این رفت ستم بر ما اعلام نتایج انتخاب شوندگان هیات رییسه دوره ۳۱ انتخابات کانون وکلا شگفتی بسیار آفرید نام منتخب اول وکلا در بین اسامی برگزیدگان هیات رییسه نبود و همانطور که از گمانه زنی ها بر می آمد اراده جمعی بر انتخاب دارنده رای اول خیلی زود به هیچ انگاشته شد پنجم تیر را به خاطر آوردم که در واپسین دقایق باقی مانده از زمان رای گیری به روال دوره های قبل پای صندوق رای رفتم اما به مرحمت مصائبی که در روزهای پیشینش بر سر کانون وکلا آوار شده بود ، چه هجمه های بیرونی و چه منازعات و مناسبات فرساینده داخلی، نه پایم به رفتن بود و نه دلم بر این مشارکت . با این حال، با خود اندیشیدم که مسیر دموکراسی برای اصلاح وضع مو جود ، مقابله با هجمه ها، و بر طرف کردن نارساییها، هنوز بهترین و تنها مسیر پیش رو است و علیرغم همه دلخوریها، نمی توان نسبت به سرنوشت خانه صنفی بی تفاوت بود و این آب باریکه دموکراسی را نادیده گرفت .؛خصوصا که کانون وکلا همواره سنگ انتخاباتی مطمئن و شفاف را به سینه میزد و انصافا هم چنین بود . اکنون که نام منتخب اول از لیست هیات رییسه افتاده است، یادم از کشته خویش آمد و هنگام درو و در یافتم که در این کارزار میان مایگی، معجزه نمی توان کرد عتاب و خطاب برخی از دوستان همکار را به خاطر آوردم که سعی داشتند از شرکت در انتخابات منصرفم کنند. هیچ نمی دانم هنوز که مشارکت من به صواب بود، یا عدم مشارکت آنان ؛اما نیک می دانم که با این روند فرساینده، مسیر دموکراسی در آینده کم تعداد و کم تعدادتر خواهد شد و حلقه دلسوزان خانه صنفی تنگ تر و تنگ تر. الهام نجفی- وکیل دادگستری ۹۹/۴/۲۹ @Tannver

734 views

منتشرشده ۲۹ تیر

‍ یادداشت به قلم جناب وکیل حسین پورحسنی @Tannver گاه آنچه ما را به حقیقت می‌رساند، خود، از آن عاری است. انتخاب هیأت رئیسه‌ی امروز فارغ از همه آنچه که همکاران گفته‌اند و نیکو گفته‌اند، در ذهن من مهر تأیید دیگری بود بر لزوم بازشماری آرا در اکنون و وجوب الکترونیکی کردن آن در آینده. بازماندن یا بازداشتن سعید باقری از ورود در هیأت مدیره به عنوان عضو اصلی، با هدف تکمیل پازل تمامیت‌خواهی تشکل علمی بود که اگر سعید باقری به عنوان عضو اصلی وارد هیأت مدیره می‌شد شاید شاهد بازی نامیمون امروز نمی‌بودیم. البته به ظن حقیر رخداد امروز به دفع حداکثری تشکل علمی خواهد انجامید و نباید فراموش کنیم که حرفه‌ای‌ها نیز پس از بهمن کشاورز نتوانستند متحد شوند و در انتخابات ضعیف عمل کردند. اما راه‌های ذیل برای برون‌رفت از این بی‌اعتنایی نامحترمانه به آرای وکلا پیشنهاد می‌گردد: ۱- انصراف جناب مالکی از ریاست کانون ۲- انصراف جناب زاهدپاشا و یا جناب سمامی از نایب رئیسی ۳- انصراف جناب حجتی از عضویت هیات مدیره ۴- انصراف دسته جمعی اقلیت هیات مدیره همه این موارد باید با عذرخواهی تشکل علمی از جامعه وکالت و بیان دلیل بی‌احترامی باشد. اعضای هیات مدیره نماینده وکلا هستند و باید به موکلین خود بگویند که به چه اشخاصی برای هیات رئیسه رأی داده‌اند. حسین پورحسنی ۲۹-۰۴-۱۳۹۹ @Tannver

1,060 views

منتشرشده ۲۹ تیر

به قلم جناب وکیل دکتر حسین عسکری راد محمود سرشار؛ نایب رئیس کانون وکلا بود -------------------- عسکری راد محمود سرشار از پایه گذاران استقلال کانون وکلا و بانی مجله کانون و ایضا کتابخانه وزین آن، چندید دوره نایب رئیس کانون وکلا و ایضا نایب رئیس اتحادیه بین المللی وکلا بود. او به چند زبان زنده دنیا مسلط بود مقالات علمی خود را علاوه بر زبان فاخر فارسی به زبان های عربی، المانی، فرانسوی و انگلیسی می نگاشت. همواره در کنفرانس های بین المللی،سخنرانی های علمی میکرد و موجب شناساندن دستگاه قضایی نوین ایران به جهانیان بود. برای تصدی پست های مهم ملی و بین المللی از او دعوت میکردند افتخار دهد تا قبول سمت کند. نه تنها کانون وکلای ایران مفتخر به داشتن نایب رئیسی چون او بود بل،اتحادیه بین المللی وکلا نیز مفتخر به وجودش بود. سید هاشم وکیل در فقدانش نوشت؛ «عالمی از نو بباید ساخت وز نو آدمی» چقدر جایش خالیست! عسکری راد وکیل دادگستری @Tannver

123 views

منتشرشده ۲۹ تیر

‍ . یادداشت به قلم جناب وکیل دکتر تهمورث بشیریه @Tannver وقتی تبصره ماده چهل و هشت قانون آیین دادرسی کیفری تصویب شد فریاد استادان حقوق و وکلا به پا خاست و آن را نقطه سیاهی بر کارنامه قانونگذاری دانستند و کار بدانجا رسید که معاونت محترم حقوقی قوه قضاییه به تقبیح این تبصره و لزوم حذف آن پرداخت. دلایل سیاهی این مقرره بر اهالی حقوق مشهود است و دانشگاهیان، وکلا و قضات شریف بر آن دلایل و ظرفیت تولید فساد آن، بیش از من واقفند و بارها بدان پرداخته اند. در این بین اما وکلایی در قالب لیستی توسط قوه قضاییه به عنوان وکلای مورد تایید قوه برای اعمال تبصره مذکور انتخاب شدند که برخی از آنان رسما از لیست موصوف انصراف دادند و برخی ماندن را برگزیدند. دسته سومی هم پیدا شدند که البته سعی کردند خود را معتقد به مفاهیم بنیادین وکالت نشان دهند اما در عمل اثری از استعفای آنان مشاهده نشد تا به وقتش از رانت و مزایای بودن در چنین لیستی بی بهره نمانند؛ اما این میزان دوگانه سوزی یا شاید مسایلی دیگر، قوه را بر آن داشت که برخی از آنان را از لیست حذف کند بدون آنکه انصرافی رسمی از سوی ایشان صورت بگیرد. امروز یکی از آن افراد که استعفایی از وی دیده نشده مستظهر به اقدامات رییس هیات نظارت بر انتخابات کانون به عنوان رییس کانون وکلای دادگستری مرکز انتخاب شد و این پیام به قوای مقننه و قضاییه رسید که حداقل بخشی از وکلای علاقمند به کار صنفی که فریاد وااستقلالشان گوش فلک را کر کرده، وقتی که پای منفعت یا حُبی پیش آید به هیچ اصلی قایل نیستند و اعتراضات قبلی را هم فقط برای اینکه ژست معترض بگیرند از خود نشان دادند. با این اوصاف، به سهم خود، نه به عنوان یک دانشگاهی، بلکه به عنوان یک وکیل از مجلس و تیم تنظیم کننده لیست ماده چهل و هشت پوزش می خواهم و حلالیت می طلبم که ما بر شما بخاطر چیزی بر آشفتیم که بدان اعتقادی نداشتیم. بدیهی است این "ما" شامل تمام وکلای محترم نمی شود بلکه شامل شخصیت حقوقی امروز کانونی است که در دستان کسانی اداره خواهد شد که برای کانون، کار چندان موثری نکرده اند و برای وارونه نشان دادن آن، بسیار گفته اند و در دست یازی به هیچ منفعتی درنگ نداشته اند و کشتی طوفانزده کانون را به جای ساحل به دریای خروشان رهنمون گردیده اند. با این وصف، اگر این پیام نامیمون از جانب وکلا مسترد نشود نهادهای دیگر را در وضع چنین مقرراتی و عمل علیه استقلال کانون ها و وکلا نباید سرزنش کرد و همچنان که بیان شد باید از آنان که استقلال این حوزه را برنمی تابند حلالیت خواست که اگر آنان فعلا به قطعِ شاخه ها می اندیشند، ما خود در حال بنیان کندنیم. تهمورث بشیریه وکیل شرمسار دادگستری @Tannver

802 views

منتشرشده ۲۹ تیر

فوري دکتر محمود حبیبی از سمت بازرسی استعفا دادند @Tannver

1,050 views

منتشرشده ۲۹ تیر

انتخاب منشی به جلسه روز سه شنبه موکول شد @Tannver

186 views

منتشرشده ۲۹ تیر

برای سمت منشی عضوی نامزد نشدند @Tannver

179 views
12•••5•••10•••15•••20•••25•••30•••35•••40•••45•••50•••55•••60•••65•••70•••75•••7879808182•••8485
قبلیصفحه 80 از 85بعدی